Νότιο Αιγαίο: Δυναμική παρουσία στην έκθεση «New York Times Travel Show 2019»

Το «Jakob K.Javits Convention Center» έγινε πάλι σημείο συνάντησης των ταξιδιωτών και της τουριστικής βιομηχανίας με διάρκεια από τις 25-27 Ιανουαρίου και πρωτοβουλία της εφημερίδας «New York Times». Η μεγαλύτερη ταξιδιωτική έκθεση της Β. Αμερικής «New York Times Travel Show» για 16η χρονιά καλωσόρισε περισσότερους από 610 εκθέτες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 170 ταξιδιωτικούς προορισμούς, δίνοντάς τους την ευκαιρία, να διαφημίσουν την χώρα, την κουλτούρα και την κουζίνα τους μέσα από σεμινάρια, συζητήσεις και καλοστημένα περίπτερα στο τεράστιο υπερσύγχρονο χώρο του Javits Center.

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) συμμετείχε πάλι αυτή τη χρονιά κατέχοντας προνομιούχο θέση ανάμεσα στους εκθέτες. Οι τσάντες οι οποίες προσφέρονταν στους χιλιάδες επισκέπτες με το πληροφοριακό υλικό της έκθεσης έχουν μόνο την διαφήμιση της Ελλάδας -Greece All Time Classic- και επιπλέον το περίπτερο το οποίο ο ΕΟΤ μοιράστηκε με τις περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου Κρήτης, Κ. Μακεδονίας, Υδρας, ήταν ανάμεσα στα 3 πρώτα περίπτερα, που ήταν τοποθετημένα ακριβώς στη είσοδο της έκθεσης.

ΕΟΤ και πάνω από 33 εκατ. επισκέπτες

Και ο «Εθνικός Κήρυξ» (σ.σ. η εφημερίδα της Ομογένειας) ήταν εκεί… Συναντήσαμε τον πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Μπάμπη Καρίμαλη, πριν μπει στην έκθεση, ο οποίος μας μίλησε με μεγάλο ενθουσιασμό για την τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα: «Στον τουρισμό έχει γίνει ένα πολύ καλό πρόγραμμα εδώ και 4 χρόνια, μια τουριστική πολιτική και στρατηγική προώθησης, όπου το πρόγραμμα το υλοποιούμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς. Μαζί μας συνεργάζονται οι δήμοι, οι περιφέρειες αλλά και ο ιδιωτικός τομέας και αποτελεί επιτυχία όλων μας. Αυτό το πρόγραμμα γίνεται με πολύ χαμηλό προϋπολογισμό, γιατί άλλες χώρες στην Ευρώπη μπορεί να ξοδεύουνε για το ίδιο αποτέλεσμα μέχρι και 10 φορές περισσότερα χρήματα». Αναφέρθηκε επίσης στους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο, και Μάρτιο, που είναι οι μήνες των εκθέσεων.  «Συνολικά από πέρυσι μέχρι τη φετινή χρονιά προσθέσαμε άλλες 5 εκθέσεις και είμαστε από τις 45 στις 50 εκθέσεις που συμμετέχουμε σε όλο το κόσμο. Από αυτές τις 50 οι μισές σχεδόν γίνονται σε αυτό το τρίμηνο. Αυτή τη στιγμή εκθέτουμε στην Ινδία, στην Μπρατισλάβα, στη Γερμανία. Ο τουρισμός έχει αναπτυχθεί πολύ δυναμικά σε επίπεδο εισερχόμενου τουρισμού. Φέτος θα κλείσουμε με πάνω από 33 εκατομμύρια αφίξεις. Ηδη από τις εκθέσεις που συμμετέχουμε ξεκινώντας από την Wall Travel Market του Λονδίνου, τα μηνύματα είναι πολύ ενθαρρυντικά». Σχολιάζοντας τη συμμετοχή του τουρισμού στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, μας είπε ότι είναι γύρω στο 20% και στις επενδύσεις γύρω στο 16%, ποσοστά που δηλώνουν πως εισρέει φρέσκο χρήμα στη χώρα».

Τα Νότιο Αιγαίο και η αλλαγή στρατηγικής

Ο «Ε.Κ.» είχε επίσης την ευκαιρία να συνομιλήσει με αρκετούς εκπροσώπους των περιφερειών, εκ των οποίων οι περισσότεροι συμμετείχαν στην έκθεση για πρώτη φορά, όπως ο Γιώργος Κουκουδάκης, δήμαρχος της Υδρας, ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία του, να κάνει γνωστή την Υδρα στις αγορές της Αμερικής, γιατί τη θεωρεί νησί μοναδικό «αφού- όπως μας είπε ο ίδιος- δεν κυκλοφορεί ούτε αυτοκίνητο, ούτε μοτοποδήλατο στα δρομάκια του, έχει μοναδική αρχιτεκτονική και ιστορία, υψηλή κουλτούρα και μοναδικές θάλασσες. Επιπλέον, είχε πέντε Πρωθυπουργούς και τον πρώτο Πρόεδρο της Δημοκρατίας».

Ο κ. Γιάννης Μαργαρίτης, αντιπεριφερειάρχης στο Ν. Αιγαίο, συμμετέχει στην έκθεση για 10η φορά και γνωρίζει πολύ καλά, πως οι Αμερικανοί λατρεύουν τον ήλιο και τη θάλασσα των νησιών του Ν. Αιγαίου, αλλά και το φαγητό. Στην ερώτηση του «Ε.Κ», για το πού οφείλεται η επιτυχία τους στην προσέλκυση τουριστών, μας είπε πως «έχουμε ανακηρυχθεί ως γαστρονομική περιφέρεια της Ευρώπης από το 2019 για 4 χρόνια, οπότε βελτιώνουμε συνεχώς το φαγητό μας, αλλά και όλο τον σχεδιασμό της παρουσίασης των νησιών στις εκθέσεις μας. Προσλάβαμε το CNN για 4 χρόνια στην περιφέρεια του Ν. Αιγαίου. Με αυτό τον τρόπο η παρουσίασή μας σε εκθέσεις μεγάλες, όπως του Λονδίνου, έχει αλλάξει ριζικά, αφού αλλάξαμε όλο τον τρόπο στησίματος με τον οποίο μπαίναμε μέχρι το 2014 στην αγορά. Ενας επιπλέον λόγος είναι ότι δεν διαφημίσαμε τους πρόσφυγες που είχαμε και που θα ήταν σίγουρα ένας αρνητικός παράγοντας για τον τουρισμό».

Μακεδονία και το πρόβλημα επικοινωνίας

Για την περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, η οποία πρώτη φορά επίσης συμμετέχει στην έκθεση, ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Αντωνιάδης πιστεύει, ότι πρέπει να γίνει μεγαλύτερη διαφήμιση, γιατί ναι μεν οι Αμερικανοί έρχονται και ξοδεύουν χρήματα, αλλά δεν γνωρίζουν καλά ούτε τους 5 νομούς, ούτε τα πανέμορφα νησιά Θάσο και Σαμοθράκη και τα αρχαιολογικά μνημεία της περιφέρειας, που πρέπει να αναδειχτούν. «Η Αμερική -μάς είπε- ήταν στις πρώτες 8 θέσεις από χώρες που επισκέφτηκαν την περιοχή μας και αυτό θέλουμε να το αναδείξουμε και να το μεγαλώσουμε. Το πρόβλημα είναι, ότι δεν έχουμε ακόμα αεροπορικό σύνδεσμο, αλλά γίνονται προσπάθειες να δημιουργήσουμε πτήσεις, γεγονός που θα βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη του τον τουρισμό».

Η κα Ιωσηφίδου Αναστασία, πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Καβάλας, μας είπε ότι η Καβάλα για πρώτη φορά ταξιδεύει στην έκθεση γιατί ακριβώς, έχει σημειωθεί μια αύξηση των Αμερικανών τουριστών, οι οποίοι κατέχουν την 8η θέση στο σύνολο 100 εθνικοτήτων, που έχουν επισκεφτεί την περιοχή, γεγονός που αποδεικνύει την αύξηση των τουριστών επισκεπτών στην Καβάλα. Αναφέρθηκε επίσης στην αδελφοποίηση την οποία έχουν κάνει με την περιοχή Durham County στη Ν. Καρολίνα, με την οποία έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα, τον καπνό.

Μια ακόμα περιοχή που συμμετέχει για πρώτη φορά στην έκθεση είναι η Κ. Μακεδονία, η οποία και αυτή έχει τεράστιες δυνατότητες στο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος, γιατί αποδίδει κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου. Με τις ακτές της Χαλκιδικής, τον Ολυμπο και βαθύ πολιτιστικό υπόβαθρο, ως γενέτειρα του Μ. Αλεξάνδρου, ο Θάνος Αλέξανδρος αντιπεριφερειάρχης τουρισμού και πολιτισμού της Κ. Μακεδονίας μας αναφέρει, ότι η περιφέρεια που εκπροσωπεί είναι η πρώτη μεταξύ των περιφερειών σε προσέλευση τουριστών. «Είναι μια περιοχή που έχει το 25% του συνόλου των τουριστών του εθνικού προϊόντος στο κομμάτι τουρισμός και είναι πρώτη σε προώθηση γαστρονομικών προϊόντων».

Στην έκθεση συμμετείχαν επίσης και άλλοι Ελληνες και ομογενείς με ταξιδιωτικές επιχειρήσεις όπως το Homeric Tours, Aegean Outdoors, Hellenic Holidays και Celestyal Cruises. Την ημέρα έναρξης της έκθεσης παρευρέθηκαν στο περίπτερο ο γενικός πρόξενος Δρ. Κωνσταντίνος Κούτρας, η διευθύντρια του ΕΟΤ Γρηγορία Καματερού, η πρόξενος Λάνα Ζωχιού, ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου κ. Γιάννης Μπουμπούκης κ.ά, οι οποίοι εξέφρασαν μεγάλη αισιοδοξία για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα και τη θετική επίδραση των εκθέσεων στην ανάπτυξή του.

Την έκθεση «New York Times Travel show» άξιζε τον κόπο να δείτε. Αφενός γιατί έτσι υποστηρίζετε τη χώρα μας και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού που καταβάλλει αξιόλογες προσπάθειες για τη διαφήμιση της Ελλάδας αλλά και γιατί θα γνωρίζατε και θα ταξιδεύατε νοερά και σε άλλες μοναδικές γωνιές του Κόσμου.