Πάρος: Το νέο λιμάνι στο Καμινάκι φέρνει τη Νάξο πιο κοντά, μόλις 20 λεπτά (!!!)

Το νέο εμπορικό λιμάνι στη Πάρο έχει μπει στην τελική του ευθεία.. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αντιδράσεις... Αλλά και μία αίσθηση ότι η Νάξος χάνει το ..τρένο από τη στιγμή που σχεδόν απέναντι από τα δυτικα παράλια του νησιού θα πραγματοποιηθεί ένα πολύ σημαντικό έργο... Ενα λιμάνι για το οποίο οι άνθρωποι της Πάρου δούλεψαν είκοσι και πλέον χρόνια... Αναφερόμαστε στο νέο εμπορικό λιμάνι της Πάρου, στη περιοχή Καμινάκι της Μάρπισσας καθότι πλέον έχουμε την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των μελετών της Α’ Φάσης .

Ο Δήμος Πάρου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, τα τελευταία τρία χρόνια επιχειρούν να επισπεύσουν το έργο αυτό, είκοσι δύο χρόνια (1996) μετά την έναρξη της μελέτης του με φορέα το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ ώστε να μπει σε τροχιά υλοποίησης.  Ο τελικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 16.100.000 € και ο προϋπολογισμός της Α’ Φάσης σε 7.200.000 ευρώ. Η θέση Καμινάκι της κοινότητας Μάρπησσας θεωρήθηκε η καταλληλότερη σε σχέση με την προσβολή από κυματισμούς, την επίδραση στο φυσικό περιβάλλον, τη λειτουργικότητα, την απουσία συγκρουόμενων και αλληλοαναιρούμενων δραστηριοτήτων και την αποδοχή από τους κατοίκους.

Με τα νέο λιμένα επιτυγχάνεται η σύντμηση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ Πάρου και Νάξου σε 20 λεπτά κάτι που μπορεί να δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε όλη την Παροναξία. Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, εντάσσει στο ΠΔΕ 2018 και στην ΣΑΜ 090, το έργο «Προγραμματικό Σχέδιο (Προκαταρτική Eκθεση) Νέου Λιμένος Πάρου Οριστ. Μελέτη Έργων Α’ φάσης και Συναφείς Μελέτες», προϋπολογισμού 1.250.000 ευρώ. 

Με το νέο λιμάνι αναμένεται να υπάρξει ισόρροπη ανάπτυξη σε όλο το νησί αφού θα αποσυμφορηθεί το λιμάνι της Παροικίας το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επιβάρυνση λόγω της τεράστιας κίνησης ιδίως τους θερινούς μήνες. Παράλληλα, θα δοθεί ευκαιρία να δημιουργηθούν σύγχρονες δομές ενώ θα διασφαλίζονται με αυστηρότητα οι πιο σύγχρονες προδιαγραφές περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η θέση Καμινάκι της Δ.Κ. Μάρπησσας θεωρήθηκε η καταλληλότερη σε σχέση με την προσβολή από κυματισμούς, την επίδραση στο φυσικό περιβάλλον, τη λειτουργικότητα, την απουσία συγκρουόμενων και αλληλοαναιρούμενων δραστηριοτήτων και την αποδοχή από τους κατοίκους.

Η σκοπιμότητα του έργου έγκειται στη δυνατότητα εξυπηρέτησης της σημερινής και μελλοντικής εμπορικής κίνησης, που μέχρι σήμερα γίνεται από το λιμένα της Παροικιάς και ο οποίος λειτουργεί κυρίως ως επιβατικός, μαζί με άλλες χρήσεις. Ως φορέας υλοποίησης προτάθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/ ΓΓΥ και ειδικότερα ως προϊσταμένη αρχή η Δ/νση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και ως διευθύνουσα υπηρεσία το τμήμα Μελετών & Προγραμματισμού (Δ20/α) αυτής.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα "Καθημερινή"