ΠΝΑΙ - Τουριστική Προβολή 2022: Πέρασε με πλειοψηφία, τι περιλαμβάνει

Τουρισμός - Γιάννης Μαργαρίτης

«Εχουμε διαλέξει η βαριά μας επένδυση να είναι οι ΗΠΑ λόγω πολλών παραμέτρων. Θέλουμε το 2022 να ξεκινήσουμε πιο νωρίς. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον ‘πόλεμο’ των SLOTS. Στις 30 Γενάρη είναι το πρώτο crash test, όπως οι εταιρείες καταθέτουν αιτήματα ενώ εμείς βομβαρδιζόμαστε και από αιτήσεις αεροπορικών εταιρειών. Δουλεύουμε πάνω σε ένα μεγάλο πρότζεκτ το οποίο θα ανακοινώσω σύντομα καθώς και πάνω σε έναν μεγάλο στόχο που αφορά στην αεροπορική διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Οι προσπάθειές μας είναι να ξεκινήσει η σεζόν στις 15 Μαρτίου. Προσωπικά, αγωνιώ για όλα, αλλά δεν φοβάμαι τίποτα πια!" 

Αυτό αναφέρει ο Γιώργος Χατζημάρκος - Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου - στην τοποθέτησή του σχετικά με την ψήφιση της τουριστικής προβολης για το 2022 στην ολομέλεια του Περιφερειακού Συμβουλίου.... Μάλιστα, βασικός εισηγητής ήταν ο Γιάννης Μαργαρίτης, Επαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων και εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού στις Κυκλάδες.. Και ο οποίος στην ανάρτησή του στα social media ανέφερε " Η εβδομάδα ξεκίνησε με συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη και περιλαμβάνει μεταξύ πολλών σοβαρών θεμάτων και την "Έγκριση Δράσεων Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έτος 2022. Συνεχίζουμε δυναμικά, με πλάνο και προγραμματισμό για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα".  

 

Να σημειώσουμε οτι το θέμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία καθώς οι παρατάξεις της μειοψηφίας ψήφισαν "ΝΑΙ" ενώ η Λαϊκή Συσπείρωση ψήφισε "ΟΧΙ". Ο κ. Χ. Κόκκινος ψήφισε θετικά λέγοντας «ΝΑΙ» στις πρωτοβουλίες που λαμβάνει η ΠΝΑι αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει η ευελιξία που απαιτείται ανάλογα με τις εξελίξεις λόγω της πανδημικής κρίσης, ενώ ο κ. Αττιτής και η κα Γαμπιεράκη, ψήφισαν "ΝΑΙ".  Παράλληλα,  στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκαν ακόμη: οι δράσεις του Πρωτογενούς Τομέα και ο Προγραμματισμός Δράσεων Πολιτισμού και Αθλητισμού της ΠΝΑι.

Αναλυτικά η δημοσίευση της συνεδρίασης μέσα από τη σελίδα "Δημοκρατική" 

Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία (πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης) οι δράσεις τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2022 στην συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου. Κατά την συζήτηση, επικράτησε έντονος προβληματισμός για την επόμενη τουριστική σεζόν, ενώ έγινε αναλυτικός απολογισμός των δύο δύσκολων ετών για τον τουρισμό 2020 – 2021 καθώς το κυρίαρχο ζήτημα ήταν η κρίση που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού.

Το θέμα εισηγήθηκαν οι κ.κ. Κώστας Χρυσοχοΐδης και Ιωάννης Μαργαρίτης, εντεταλμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι τουριστικής ανάπτυξης Δωδεκανήσου και Κυκλάδων». Οι περισσότεροι σύμβουλοι συμφώνησαν ότι το κεφάλαιο ‘Τουρισμός’ που αφορά στον βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών μας, πρέπει να ενώνει –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που είχαν κάποιες αντιρρήσεις σε επιμέρους ζητήματα, όπως η φυσική παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις και μερικές αγορές, όπως η Κίνα.

Στην εισήγηση αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων και τα εξής:
# To 2021 αποτέλεσε ακόμη μια χρονιά προκλήσεων λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών που συνέχισε να προκαλεί η πανδημία στη διεθνή τουριστική βιομηχανία. Η καταναλωτική συμπεριφορά των δυνητικών τουριστών επηρεάστηκε σημαντικότατα από σύνθετους και ευμετάβλητους. παράγοντες όπως:
# Οι περιορισμοί εξερχόμενων ταξιδιών που επιβλήθηκαν στις χώρες διαμονής των δυνητικών τουριστών και οι οποίοι μεταβάλλονταν ανάλογα με τα εκεί επιδημιολογικά
χαρακτηριστικά.
# Η κατάσταση υγείας των ίδιων και των οικογενειών τους.
# Ο φόβος μετάδοσης.
# Η αβεβαιότητα ως προς την επαγγελματική και οικονομική τους κατάσταση.
# Η αβεβαιότητα για την εξέλιξη της πανδημίας τόσο στις χώρες τους, όσο και στους τουριστικούς προορισμούς.
# Οι επιπτώσεις από τη σύνθετη αλληλεπίδραση κοινωνικών και ψυχολογικών παραγόντων ως αποτέλεσμα των κατά τόπους εγκλεισμών (lockdowns).

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) λόγω της θέσης της στη διεθνή τουριστική αγορά την οποία και πρέπει να διατηρήσει, αλλά κυρίως λόγω του ό,τι το ΑΕΠ της προέρχεται κατά 97,1% από την τουριστική δραστηριότητα, προχώρησε σε όλες τις ενέργειες ώστε δεδομένων των παραπάνω συνθηκών να στηρίξει την οικονομική δραστηριότητα στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Για τον λόγο αυτό ενίσχυσε ακόμη περισσότερο (σε σχέση με το 2020) τις δράσεις τουριστικής προβολής της: Σχεδίασε και υλοποίησε ένα πρωτοποριακό – για τα δεδομένα του ελληνικού δημόσιου τομέα – πρόγραμμα με κύρια χαρακτηριστικά:
# Τον μεγάλο όγκο, αφού υλοποίησε πάνω από 200 επιμέρους δράσεις.
# Τα ιδιαίτερα σύνθετα και σύγχρονα εργαλεία προώθησης που χρησιμοποιήθηκαν.
# Τον μεγάλο αριθμό εμφανίσεων (impressions) που επιτεύχθηκαν μέσα από την online καμπάνια: Πάνω από 381.856.215 εμφανίσεις μηνυμάτων σε επιλεγμένους χρήστες βάσει συμπεριφορικών κριτηρίων σε 14 γεωγραφικές αγορές.

Στόχοι του προγράμματος Η ΠΝΑ ως ενιαίος τουριστικός προορισμός συνεχώς επενδύει στην υλοποίηση των παρακάτω στόχων:
# Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας.
# Στην υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.ά.) της Περιφέρειας.
# Στην ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου.
# Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
# Στην αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής.
# Στη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.
# Στη βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά στον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών.

Διαφημιστικές καμπάνιες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα

Η ΠΝΑ θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις διεθνείς αγορές αλλά και στην ελληνική αγορά κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών. Τα χαρακτηριστικά αυτά κρίνονται καθοριστικής σπουδαιότητας δεδομένης της αβεβαιότητας που κυριαρχεί και στις αγορές η οποία διαμορφώνει πρωτόγνωρες τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

Όπως αναφέρθηκε, θα υλοποιηθούν οι διαφημιστικές καμπάνιες οι οποίες θα περιλαμβάνουν όλο το εύρος των αναγκών επικοινωνίας. Η ΠΝΑι θα ενδυναμώσει, σε συνεργασία και με τον ΕΟΤ, τις συνέργειες προώθησης με σημαντικούς Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας ενώ, επενδύει σταθερά σε δράσεις εξωστρέφειας και όπως κάθε χρόνο θα υλοποιήσει μια σειρά από φιλοξενίες αλλοδαπών και Ελλήνων οι οποίοι έχουν από την ιδιότητά τους τη δυνατότητα να συμβάλουν ενεργά στην προώθηση των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών.

Οι Εκθέσεις

Παρακάτω παρατίθεται ο ενδεικτικός κατάλογος των εκθέσεων που η ΠΝΑι θα συμμετάσχει. Τονίζεται ότι ο κατάλογος αυτός θα οριστικοποιηθεί ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που θα επικρατούν αλλά και τυχόν πρόσθετες ανάγκες που θα προκύψουν εντός του έτους 2022:

- ΒΟΟΤ Dusseldorf 22-30/1/22 Θαλάσσιου Τουρισμού

- ITM Tel Aviv 8-9/2/22 Γενικού Τουρισμού

- ITB Berlin 9-13/3/22 Γενικού Τουρισμού

- MITT Moscow 15-17/3/22 Γενικού Τουρισμού

- Globalnie Katowice 3/22 Γενικού Τουρισμού

- Sea Trade Cruise Global Miami 4/22 Κρουαζιέρα

- Arabian Travel Market Dubai 16-19/5/22 Γενικού Τουρισμού

- Τhe Meeting Show London 6/22 Συνεδριακού Τουρισμού

- IFTM-TOP RESA Paris 9-10/22 Γενικού Τουρισμού

- Quality Travel Fair Copenhagen 21-23/10/22 Γενικού Τουρισμού
- WTM London 7-9/11/2022 Γενικού Τουρισμού

Σε χώρες που κρίνεται απαραίτητο, η ΠΝΑ θα διοργανώσει μια σειρά από θεματικές εκδηλώσεις ώστε να ενισχύσει την εικόνα των νησιών αλλά και να συσφίξει περαιτέρω τις σχέσεις της με τους κύριους συνεργάτες της. Αναλόγως του σκοπού και των στόχων της κάθε εκδήλωσης, αυτές θα έχουν τη μορφή είτε B2C roadshows, είτε Β2Β workshops με tour operators ή /και travel agents, είτε και ειδικές εκδηλώσεις – συναντήσεις με στρατηγικής σημασίας συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών θα αξιολογηθούν δράσεις σε επιλεγμένες κύριες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και τις ΗΠΑ και τις αραβικές χώρες.

Τι είπε ο κος Χατζημάρκος 

Στην τοποθέτησή του, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Δύο χρόνια, βρεθήκαμε μέσα στην… τέλεια καταιγίδα. Αυτό που επικρατούσε ήταν αγωνία, αβεβαιότητα καθώς όλος ο πλανήτης προσπαθούσε να ‘διαβάσει την κατάσταση’ να κάνει κάποιες προβλέψεις, να έχει σχέδιο διαχείρισης σε ένα πρωτοφανές περιβάλλον. Το 2020 βάλαμε τις βάσεις για τα καλά αποτελέσματα του 2021. Είμαι πάρα πολύ περήφανος –όχι πια για τα 4 συνεχόμενα ιστορικά ρεκόρ του Ν.Αιγαίου (2016 – 2019) αλλά κυρίως για το ισχνό 2020 αφού εκεί, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη και αποδείξαμε ότι έχουμε ωριμότητα. Δώσαμε ένα ‘μήνυμα’ στην τουριστική βιομηχανία εν μέσω του πιο σκληρού lockdown.

Μας λοιδόρησαν, μας ειρωνεύτηκαν, εμένα με χαρακτήρισαν… σχιζοφρενή. Ήμασταν χωρίς εμβόλιο, χωρίς τεστ, ενώ από τα αεροδρόμια, μόνον το Ελ. Βενιζέλος είχε σχέδιο (σε σχέση με τα άλλα).
Κι έρχομαι στο 2021. Είχαμε τη συμβολή στην μάχη μαζί με όλη την κοινωνία, με τους φορείς, τους επαγγελματίες και φυσικά τους εργαζόμενους. Η πρωτοβουλία μας για τον Τουρισμό, δούλεψε εδώ και δύο χρόνια, έδωσε αποτελέσματα και θα συνεχίσει».

Αναφερόμενος στην προβολή, ο κ. Χατζημάρκος μίλησε για την ‘στροφή’ της ΠΝΑι στο διαδίκτυο που είναι πλέον αναγκαία, λέγοντας πως 381.000.000 ήταν οι αποδέκτες της τουριστικής ψηφιακής καμπάνιας (!) που ήταν πάρα πολύ προηγμένη.

Αναφορικά με την συμμετοχή στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, δήλωσε πως «στις εκθέσεις, μένουμε αλλά μόνον ως συν-εκθέτες με τον ΕΟΤ διότι είναι πολύ φθηνότερα. Είπε ακόμη, ότι οι μεγαλύτερες πλατφόρμες (Expedia – Tripadvisor) ζήτησαν να παρουσιάσουν την προβολή του Ν.Αιγαίου, ως παράδειγμα στους πελάτες τους -λόγω υψηλής αποτελεσματικότητας.

«Το 2021 η συντριπτική πλειοψηφία των νησιών μας έκανε υψηλότερο ΑΕΠ από το 2019 που ήταν η καλύτερη χρονιά για τον τουρισμό. Και από αυτό ωφελήθηκαν οι θέσεις εργασίας. Η διαχείριση κρίσης, θέλει πάνω απ’ όλα ψυχραιμία. Δεν μπορεί κάποιος σε τέτοιες κρίσεις να σπέρνει τον πανικό», ανέφερε.

Ο περιφερειάρχης, μίλησε ακόμη για τις αγορές που ενισχύθηκαν φέτος, ως αντίβαρο στην απώλεια επισκεπτών από κάποιες κύριες αγορές (Αγγλία, Ισραήλ) που τελικά απέδωσε θετικά αποτελέσματα.
Για το 2022, ο κ. Χατζημάρκος εκτίμησε πως παραμένει ακόμη ένα ερωτηματικό με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την μετάλλαξη Όμικρον αφού όλα είναι απρόβλεπτα ακόμη, αλλά υπάρχει σχέδιο για να είμαστε έτοιμοι για πολλές αγορές, όπως π.χ. οι ΗΠΑ που θα κάνουν και την έκπληξη στο άμεσο μέλλον.

«Εχουμε διαλέξει η βαριά μας επένδυση να είναι οι ΗΠΑ λόγω πολλών παραμέτρων. Θέλουμε το 2022 να ξεκινήσουμε πιο νωρίς. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον ‘πόλεμο’ των SLOTS.
Στις 30 Γενάρη είναι το πρώτο crash test, όπως οι εταιρείες καταθέτουν αιτήματα ενώ εμείς βομβαρδιζόμαστε και από αιτήσεις αεροπορικών εταιρειών. Δουλεύουμε πάνω σε ένα μεγάλο πρότζεκτ το οποίο θα ανακοινώσω σύντομα καθώς και πάνω σε έναν μεγάλο στόχο που αφορά στην αεροπορική διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Οι προσπάθειές μας είναι να ξεκινήσει η σεζόν στις 15 Μαρτίου. Προσωπικά, αγωνιώ για όλα, αλλά δεν φοβάμαι τίποτα πια! Η εμπειρία που αποκτήσαμε είναι παρακαταθήκη…», και τόνισε πως το πλάνο για το 2022 θα επανεκτιμηθεί προϊόντος του χρόνου με παραμέτρους όπως η σχετική τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για συν-διαφήμιση μαζί με τον ΕΟΤ (που είναι σε αναμονή).

Στην τοποθέτησή τους οι εκπρόσωποι της μειοψηφίας σημείωσαν ότι το σκηνικό είναι ρευστό για το 2022 αν και υπάρχουν θετικά μηνύματα παρά την πανδημία του κορωνοϊού και τα προβλήματα της μετάλλαξης Όμικρον, ενώ η κα Μαρία Χατζηγιάννη, επικεντρώθηκε στην κρίση που βίωσαν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό παρά τα νούμερα ρεκόρ που καταγράφτηκαν το 2021.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News