Πολύ λόγος για το τίποτα. Γιατί;

Και την προσεχή Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου η Δημοτική Κοινότητα της Χώρας Νάξου θα ασχοληθεί με το  θέμα «τουριστικό τρενάκι» στο νησί. Παράλληλα, οι συζητήσεις στο Δημαρχιακό Μέγαρο καλά κρατούν ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς σε μία προσπάθεια ο Δήμος να σχηματίσει άποψη. Και η Ομόρρυθμη εταιρία με την επωνυμία «Νικόλαος και Μαρία Ρεφενέ Ο.Ε»,  με τον διακριτικό τίτλο «ZAS TRAVEL» που εδρεύει στην Νάξο και εκπροσωπείται νόμιμα προχώρησε σε κατάθεση υπομνήματος – σε μορφή ανοιχτής επιστολής – προς το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων όπου προσπαθεί να δώσει απαντήσεις όλες τις απορίες που έχουν τεθεί ως σήμερα…

Αναλυτικά η επιστολή:

Κοινοποιείται:

1. Πρόεδρο Δημ. Συμβούλιου / Δημ . Συμβούλιο

2.Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

3.Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου

4.Λιμεναρχείο Νάξου

5. Αστυνομικό Τμήμα Νάξου

6.Δημοτική Κοινότητα Νάξου

7.Δημοτική Κοινότητα Αγ. Αρσενίου

8.Τοπική Κοινότητα Τριπόδων 

9. Τοπική κοινότητα Γλινάδου

10. Τοπική Κοινότητα Γαλανάδου

11. Πρόεδρο Δημ. Συμβούλιου

12.MME

 

Αξιότιμοι κύριοι,

          με την από 10-1-2015 αίτησή μας,  προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, περί βατότητας διαδρομής τουριστικού τρένου, ζητάμε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, να μας χορηγήσει βεβαίωση από την οποία να προκύπτει η βατότητα των δρόμων για την κυκλοφορία των τρενακιών μας, στις διαδρομές που αναφέρονται και προσδιορίζονται στην παραπάνω αίτησή μας. Ήδη η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου έχει αποφανθεί θετικά για την βατότητα των δρόμων.

          Στην αναφερόμενη αίτησή μας εκθέταμε και τα ακόλουθα: «….προγραμματίζω να κυκλοφορήσω και στο νησί μας δύο (2) τουριστικά τρενάκια, η κυκλοφορία των οποίων θα έχει αποκλειστικό σκοπό την περιήγηση και ξενάγηση των επιβαινόντων  (κύρια τουριστών) σε τόπους με αρχαιολογικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον του νησιού μας.

          Από την αρχή Σας δηλώνω ότι εκτίμηση μου είναι ότι η κυκλοφορία των τουριστικών τρένων που θέλω να κυκλοφορήσω θα ωφελήσει τα μέγιστα τον τουρισμό του νησιού μας, θα δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες μας ημεδαπούς ή αλλοδαπούς να γνωρίσουν μέσα από άνετη ανοικτή και ασφαλή μεταφορά, με ξενάγηση και πληροφόρηση, τόπους του νησιού μας με αρχαιολογικό, τουριστικό ενδιαφέρον και παράλληλα θα βλέπουν τους ανθρώπους του νησιού μας πως ασχολούνται, πως παράγουν, πως συμπεριφέρονται με δύο λόγια θα γνωρίζουν και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων του νησιού που επισκέπτονται. Θα έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν τον τρόπο παραγωγής των προϊόντων του νησιού μας και ταυτόχρονα  να γνωρίσουν τις γεύσεις των προϊόντων μας με δοκιμές αυτών στον τόπο παραγωγής τους, όπως τα περίφημα τυριά μας στο συνεταιριστικό τυροκομείο κ.λ.π. Θα τους δίνεται η δυνατότητα μέσα από την μεταφορά του ανοικτού τρενακιού να γνωρίσουν μέρη του νησιού μας με μοναδικά δημιουργήματα της φύσης που δημιουργήθηκαν πριν χιλιετίες και τα οποία έχουν μια σπάνια ομορφιά  όπως τα βουνά με τα βράχια και τις σπάνιες διαμορφώσεις αυτών, σπηλιές, διαμορφώσεις βράχων με διάφορα σχήματα κλπ που επεκτείνονται πάνω από το καινούργιο δρόμο των Καλαμουριών και της συνέχειας του προς τις Τρίποδες.

          Με τα τραινάκια μας θα δημιουργηθεί μια περιήγηση διαφορετική, καινοτόμα για τους επισκέπτες του νησιού μας, νέα και επί πλέον των όσων υπάρχουν θα δίνεται μια διαφορετική επωφελής, ευχάριστη και διδακτική δυνατότητα για τους επιβαίνοντες σε πράγματα και  ανθρώπους του νησιού μας.

          Πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί μας είναι επιδίωξη όλων μας, όσων ασχολούμαστε με τον τουρισμό, αλλά και υμών ως ανθρώπων που εκπροσωπείτε και διοικείτε τον Δήμο του νησιού μας. Πιστεύουμε ότι ανάπτυξη και αύξηση του τουρισμού του νησιού μας θα επέλθει με καινούρια πράγματα, με παροχή νέων πρωτότυπων δυνατοτήτων για τους επισκέπτες μας, πιστεύουμε ότι μια τέτοια δυνατότητα και προοπτική δίνεται με τα τρενάκια μας.

          Αν και ορίζονται στους όρους κυκλοφορίας  τέτοιων τραινακιών από την ισχύουσα νομοθεσία απλώς σας υπενθυμίζουμε  ότι στα τραινάκια μας δεν θα έχουμε δικαίωμα να κάνουμε την κανονική μεταφορά επιβατών. Επιβαίνοντες θα είναι μόνο οι άνθρωποι που θα έχουν εισιτήριο για την περιήγηση μας, που ας σημειωθεί θα είναι υψηλό σε κόστος.

          Με τις αναφερόμενες σκέψεις είμαστε βέβαιοι, ότι σαν Δήμος του νησιού μας θα δείτε και           εσείς με θετική θεώρηση και διάθεση την καινούρια και ευχάριστη δυνατότητα που θα δοθεί στους επισκέπτες μας με το καινούριο εγχείρημα μας και γι’ αυτό Σας ζητάμε:…..».

          Εκπρόσωπός μου ήλθε σε επαφή με τον Δήμο και συζήτησαν για το παραπάνω αίτημά μου, και ο Δήμος απέστειλε το αίτημά μου και στις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου, στα όρια των οποίων θα διέρχονται οι διαδρομές των τρενακίων μου, προκειμένου να εκφράσουν την άποψή τους ως προς το αίτημά μου. 

          Επειδή στις συζητήσεις για το αίτημά μου τέθηκαν από ορισμένους κάποια ερωτήματα, θα ήθελα να σας εκθέσω τις ακόλουθες απόψεις μου.

          1) Μέγεθος τρενακιού

Το τρενάκι μου δεν είναι όχημα μεγαλύτερο σε μέγεθος των οχημάτων που κυκλοφορούν στο  νησί μας. Έχει μήκος -15- μέτρα και πλάτος -1,80- μέτρα.  Δηλαδή όσο και το μήκος ενός λεωφορείου και το πλάτος ενός αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης ενός Ι.Χ. Επειδή είναι σπαστό είναι πιο ευλύγιστο από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στο νησί μας.

          2) Δεν μπορεί να γυρίσει και να κάνει αναστροφή στα Ίρια. Έχουμε βεβαίωση ότι θα μπορεί να γυρίσει, αλλά σε κάθε περίπτωση έχουμε εξασφαλίσει την χρήση παρακείμενου χωραφιού προκειμένου το τρενάκι μας να μπορεί να σταματήσει και να κάνει αναστροφή πολύ-πολύ άνετα.

          3) Ότι το τρενάκι μας δεν έχει κίνηση προς τα όπισθεν και δεν μπορεί να κινηθεί με την όπισθεν.

          Αυτό δεν στέκει. Δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ίσως η μη δυνατότητα κίνησης προς τα όπισθεν να ίσχυε σε τρενάκια παλαιότερης τεχνολογίας. Τα δικά μας θα είναι σύγχρονα με δυνατότητα κίνησης όπισθεν.

          4) Ότι το τρενάκι μας έχει μικρό όριο ταχύτητας.

  Ως γνωστό τα οχήματα στο νησί μας θα πρέπει να κινούνται με  όριο μέσης ταχύτητας τα 40-50 χιλιομέτρων ανά ώρα, επόμενα η μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης των οχημάτων στο νησί μας είναι 25 χιλιόμετρα ανά ώρα, αυτή την ταχύτητα των 25 χιλιομέτρων ανά ώρα, έχει και το τρενάκι μας σύμφωνα με του όρους κυκλοφορίας των τουριστικών τρενακιών, τα οποία τεχνικά έχουν δυνατότητα για μεγαλύτερη ταχύτητα έως 40-50 χιλιόμετρα, όμως ο νόμος κυκλοφορίας τους προκειμένου να εξυπηρετούν τον προορισμό τους, περιορίζει την ταχύτητα κίνησής τους στα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα.

          Ας μην ξεχνούμε, ότι τα όρια ταχύτητας στα όρια της πόλης μας, ορίζονται στα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα. Εάν παρακολουθήσουμε το χιλιομετρητή του αυτοκινήτου μας κινούμενοι στην πόλη μας θα δούμε ότι δεν υπερβαίνει τα είκοσι χιλιόμετρα ως μέση ταχύτητα.

          5) Στάση στην χερσαία ζώνη του λιμένα μας.

Στην αρχική μας αίτηση, αναφέρομαι επί λέξει:

          «….Αρχή της διαδρομής αυτής-σταθμός ολιγόλεπτης επιβίβασης και αποβίβασης των πελατών μας: σημείο πλησίον του γραφείου της εταιρείας μας Γενικού Τουρισμού που λειτουργούμε επί της παραλιακής οδού της πόλεως Νάξου στην διασταύρωση των οδών παραλιακής και δρόμου αποχώρησης από το λιμάνι προς το εσωτερικό του νησιού μας με τον διακριτικό τίτλο ZAS TRAVEL. Προτείνουμε η θέση να είναι πλησίον του γραφείου μας, όπως το πούλμαν του γραφείου μας τόσα χρόνια κάνει στάση πλησίον του γραφείου μας ...»

          Επομένως, μια ολιγόλεπτη στάση 10 λεπτών στην χερσαία ζώνη εξ αιτίας της θέσεως του γραφείου μου γενικού τουρισμού με τον διακριτικό τίτλο ZAS TRAVEL, δεν θα δημιουργεί πρόβλημα στην χερσαία ζώνη του λιμανιού και επειδή έχουμε πολυετή γνώση της κίνησης του λιμανιού της Νάξου θα επιδιώκουμε και θα ρυθμίζουμε οι ώρες στάσης μας να μη συμπίπτούν με τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των  πλοίων. Τις ώρες αναχωρήσεων και αφίξεων τις γνωρίζουμε ως γνωστόν πολύ καλά λόγω του αντικειμένου εργασιών του γραφείου μας.

          6) Όχι μεταφορά επιβατών.

Δεν είναι ανταγωνιστική δραστηριότητα σε λεωφορεία του ΚΤΕΛ και ΤΑΧΙ. Η Κοινή Υπουργική απόφαση που ρυθμίζει τα της κυκλοφορίας τουριστικού τρενακιού, ορίζει τους όρους κυκλοφορίας του τρενακιού και θέτει τέτοιους  όρους που να μην μπορεί το τουριστικό τρενάκι να λειτουργήσει ανταγωνιστικά στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και στα ΤΑΧΙ. Η απόδειξη πληρωμής των επιβαινόντων θα είναι ακριβού ποσού και επιβαίνοντες θα μπορούν να είναι αποκλειστικά αυτοί που κάνουν την εκδρομή και θα επιβιβάζονται και θα αποβιβάζονται στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής. Το τρενάκι έχει ορισμένες στάσεις σε συγκεκριμένους προορισμούς και ορισμένους τόπους με τουριστικό ή πολιτιστικό ενδιαφέρον. Οι στάσεις του είναι συγκεκριμένες από πριν  και  δεν μπορεί να λειτουργήσει ως μεταφορικό μέσο. Κανένας δεν θα ακολουθήσει το τρενάκι εκδρομής εάν θέλει να μεταφερθεί από τον ένα τόπο σε άλλο, όπως π.χ. από την Χώρα στην Αγ. Άννα. Θα του κοστίσει και πολύ ακριβά και πολύ χρόνο θα χάσει, δυσανάλογο του χρόνου της διαδρομής με τα συμβατικά μεταφορικά μέσα λεωφορείου και ταξί. Οι περισσότερες διαδρομές είναι εκτός συμβατικών διαδρομών όπως η περιήγηση Καλαμούρια-Τρίποδες-Πύργο Μπελόνια-Αγ. Άννα ή Χώρα-Ίρια-Τυροκομείο-Αγ.Ιωάννη-Αγ. Άννα.

          Συμπερασματικά το τρενάκι είναι μια δυνατότητα ξεχωριστή για τον επισκέπτη, γνωρίζει τόπους και τρόπους ζωής που δεν θα μπορούσε να γνωρίσει με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ και τα ΤΑΧΙ αφού οι διαδρομές αυτές είναι οργανωμένες και με ξενάγηση. Καμία επίδραση στο ΚΤΕΛ και στα ταξί το τρενάκι μας, είναι κάτι το διαφορετικό. Αυτό το διαφορετικό, το καινούργιο, θα προσθέσει κάτι καινούργιο στην παραμονή του επισκέπτη μας στο νησί μας.

          Είναι μακριά από κάθε σκέψη μας η λειτουργία τρενακιού για να κάνουμε συμβατική  μεταφορά. Θα το δούμε στην εφαρμογή του, ότι θα προσθέσουμε στην επισκεψιμότητα του νησιού μας κάτι το ξεχωριστό που λείπει και καμία ανταγωνιστική παρενέργεια δεν θα έχει στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τα ΤΑΧΙ, όπως δεν υπήρξε παρενέργεια ανταγωνιστική στα συμβατικά λεωφορεία από την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων του γραφείου μας επί τριάντα χρόνια στο νησί μας. Ως γνωστό τουριστικά τρενάκια κυκλοφορούν σε όλες σχεδόν τις πόλεις της Ελλάδας, και στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και η διακίνησή τους έχει θετικές επιδράσεις στον τουρισμό.

         Επειδή το τουριστικό τρενάκι είναι ένα καινούργιο πράγμα για το νησί μας, δικαιολογημένα υπήρξαν προβληματισμοί σε κάποιους ως προς το τι είναι και πως θα λειτουργεί. Είναι το αίσθημα του καινούργιου, της αλλαγής, που ως γνωστόν ο άνθρωπος προβληματίζεται και θέλει να παραμείνει στο παλαιό και στο γνωστό. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ύστερα από τις συζητήσεις μας αυτές τις μέρες , τις εξηγήσεις μας και την γνωριμία αυτού του καινούργιου προϊόντος, όσο έγινε δυνατό να γίνει γνωστό, οι προβληματισμοί ανετράπησαν και στην συνέχεια θα υπάρξει εξοικείωση και αποδοχή του τουριστικού τρενακιού μας, που σε κάθε περίπτωση η θα βοηθήσει την ανάπτυξη του τουρισμού σ το νησί μας. Ας σημειώσουμε ότι στην δύσκολη εποχή της  ανεργίας και της κρίσης που περνάμε, η λειτουργία των δύο τουριστικών τρενακιών μας, θα δώσει δυνατότητα απασχόλησης σε περισσότερους από δέκα ανθρώπους.

Παράλληλα θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε και σε ποιες περιοχές της  Ελλάδα μας , ήδη λειτουργούν , Με πολύ θετικά σχόλια για την είδος της ξενάγησης που προσφέρουν ,  τα  τραινάκια .  Σας αναφέρουμε λοιπόν , τις περιοχές που δραστηριοποιούνται ήδη : Πελοπόννησος ,Μακεδονία –Θράκη,    Στέρεα και Ηπειρωτική Ελλάδα : Αθήνα , Αγκίστρι , Γιάννενα ,Ξεροπόταμος – Πέργαμος , Δελφοί , Ηλεία,  Κατάκολο , Καρπενήσι ,  Χαλκιδική , Κομοτηνή, Λαμία , Λουτράκι , Μέτσοβο , Ναύπλιο , Πήλιο, Πρέβεζα , Σπήλαιο – περάματος , Σέρρες , Τρίκαλα , Τρίπολη , Φλώρινα, Θεσσαλονίκη , Φλώρινα .

Ακόμα σας αναφέρουμε και για την Νησιωτική Ελλάδα και την Κρήτη: Άνδρος , Ηράκλειο , Αίγινα , Ζάκυνθος Κεφαλονιά , Χίος , Κέρκυρα , Κω , Μυτιλήνη , Μύκονος , Πάτμος , Πόρος , Ρέθυμνο, Ρόδος Σαντορίνη ,  Σύμη , Σύρος , Χανιά . Απλά αναφέρουμε στης χώρες της Ευρώπης είναι πολύ διαδεδομένο .υπάρχουν σε όλες τις τουριστικά , ανεπτυγμένες πόλεις .

            Ως προς τα άλλα αναφερόμαστε στην αρχική αίτησή μας.

Νάξος, 17-02-2015

Με εκτίμηση

Για την αιτούσα εταιρεία

Ο Νόμιμος Εκπρόσωπος της Νικόλαος Ρεφενές