Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΣαντορίνη: Παρά τον ... έλεγχο επέστρεψε στη 2η θέση πάνω από τη...

Σαντορίνη: Παρά τον … έλεγχο επέστρεψε στη 2η θέση πάνω από τη Μύκονο

|

Η Σαντορίνη επιστρέφει δυναμικά.. Οπως αλλωστε και η Μύκονος… Τα δύο νησιά των Κυκλάδων συνεχίζουν να έχουν κυρίαρχο ρόλο στο Αιγαίο στον τομέα της Κρουαζιέρας με τις εκτιμήσεις για τα δύο αυτά νησιά να είναι θετικές 

Η Ελλάδα, ενώ είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, αδυνατεί να επωφεληθεί οικονομικά από αυτήν στον βαθμό που το επιτυγχάνουν Ισπανία και Ιταλία. Και αυτό παρά το γεγονός ότι συγκεκριμένοι προορισμοί της, και ειδικότερα η Σαντορίνη και η Μύκονος, επιβαρύνονται δυσανάλογα από τις ημερήσιες εισροές επισκεπτών σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα.

Η στρεβλή αυτή εικόνα, που αποτυπώνεται στα στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA) αλλά και της Ελληνικής Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, αναμένεται να επιδεινωθεί φέτος, καθώς παρά το γεγονός πως συνολικά η ελληνική αγορά αναμένεται να κινηθεί πτωτικά κατά 2% στις προσεγγίσεις πλοίων και κατά 3% σε αριθμό επιβατών, η ήδη βεβαρημένη από την κρουαζιέρα Σαντορίνη προβλέπεται να δεχθεί 130.000 περισσότερους επισκέπτες. Σύμφωνα με την CLIA, οι άμεσες δαπάνες που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανήλθαν το 2017 στα 546 εκατ. ευρώ, ενώ Ιταλία και Ισπανία εισέπραξαν 5,4 δισ. και 1,4 δισ. αντίστοιχα.

Και αυτό, την ώρα που η βιομηχανία της κρουαζιέρας εκτιμάται πως συνέβαλε στην ευρωπαϊκή οικονομία με το ποσό-ρεκόρ ύψους 47,86 δισ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με νέα στοιχεία που εξέδωσε η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας (CLIA) στην ενημερωμένη έκθεση για την ευρωπαϊκή οικονομική συνεισφορά. Μια αύξηση κατά 16,9% σε σχέση με το 2015.

Η βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων συνεχίζει να συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία της Ευρώπης, αλλά όχι όσο θα ανέμενε κανείς στην οικονομία της Ελλάδας. Πέρυσι, οι άμεσες δαπάνες που προέκυψαν από την κρουαζιέρα έφτασαν τα 19,70 δισ. από 16,9 δισ. ευρώ το 2015. Η Ελλάδα όμως μπόρεσε να απορροφήσει μόλις το 0,6% αυτών των ποσών, παρά το ότι έχει πολύ μεγαλύτερο μερίδιο στους επιβάτες και στα πλοία που δέχεται. Η αδυναμία ανάπτυξης νέων προορισμών και η απουσία παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας αποτελούν δύο από τις σοβαρότερες αιτίες.

Σε ενημέρωση που εξέδωσε αυτή την εβδομάδα ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, σημειώνει ότι αν και «το 2017 γνωρίσαμε την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών της τάξεως περίπου 20% και τώρα, έπειτα από έρευνα σε εταιρείες και λιμάνια, φαίνεται ότι το 2018 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση για τις μεν προσεγγίσεις περίπου 2% για τις δε επιβατοαφίξεις κατά 3,2%».

Η ανάλυση των επιμέρους εκτιμήσεων της Ενωσης δείχνει πως η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Ετσι, λοιπόν, η Μύκονος ήταν ο Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη επανέρχεται με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση μετά τον Πειραιά, καθώς αναμένεται να υποδεχθεί 750.000 επιβάτες έναντι 620.000 πέρυσι. Να σημειώσουμε εδώ ότι από φέτος στην Σαντορίνη λειτουργεί πιλοτικά το Το Berth Allocation System σε μία προσπάθεια να υπάρξει πιο ορθολογικός καταμερισμός των αφίξεων στο νησί… Να μην έχουμε φαινόμενα όπως τα προηγούμενα χρόνια όταν και στο λιμάνι είχαμε 8 κρουαζιερόπλοια και περίπου 12.000 επισκέπτες που πάλευαν να κατέβουν στο νησί και άλλες ημέρες είχαμε μόλις ένα ή δύο κρουαζιερόπλοια… Και τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά

Αυτό βέβαια, σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει τόσο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου όσο και από ιδιωτικούς φορείς όπως η διαΝΕΟσις, ισοδυναμεί με επιδείνωση του προβλήματος του overtourism, του μαζικού δηλαδή συνωστισμού επισκεπτών που αλλοιώνει τα ίδια τα θετικά χαρακτηριστικά του προορισμού. Και αυτό μάλιστα με πολύ χαμηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών από εκείνη που πραγματοποιούν στη Βαρκελώνη ή σε άλλους μεσογειακούς προορισμούς. Την ίδια στιγμή, ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα και η Αττική δείχνει μία μείωση κατά 82 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.

Με πληροφορίες και φωτό από την Καθημερινή 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

ΠΝΑι: Με διευρυμένη πλειοψηφία, Συμπαραστάτης του Πολίτη, ο δικηγόρος Στέφανος Καψάλης

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης - Η διαδικασία επιλογής διεξήχθη με μυστική ψηφοφορία στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Ιταλία – Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών: “Βρήκαμε τον τάφο του Πλάτωνα”

«Ετάφη δε και Πλάτων...» - Ερευνα υποδεικνύει την Ακαδημία Πλάτωνος ως τελευταία κατοικία του φιλοσόφου

Νηστεία: Εύκολοι και νόστιμοι συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε την περίοδο της νηστείας

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο