Σε ξεχωριστή απόδειξη ο φόρος διανυκτέρευσης (!!!)

Όπως έγινε γνωστό χθες μέσα από την παρουσίαση της μελέτης «Διερεύνηση των επιπτώσεων του φόρου διαμονής στον ξενοδοχειακό κλάδο στην Ελλάδα», που εκπόνησε η Grant Thornton για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος όλοι πληροφορήθηκαν ότι η εφαρμογή του φόρου διαμονής (διανυκτέρευσης) θα επιφέρει απώλειες 6.174 θέσεων εργασίας και απομείωση των εσόδων του κράτους κατά 435 εκατ. ευρώ. Αλλά για την Κυβέρνηση πέρα βρέχει.. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το ..ζεστό χρήμα. Δείγμα του τρόπου σκέψης των κρατούντων της Ελληνικής οικονομίας. Το ζεστό χρήμα να μπαίνει στο ταμείο για να πληρώνουμε τους δανειστές και αδιάφορο εάν μένουν άνεργοι… Απίστευτο…

Και το πιο εντυπωσιακό; Με ξεχωριστή απόδειξη θα πληρώνουν οι τουρίστες τον φόρο διαμονής, σύμφωνα με όσα θα προβλέπει η ερμηνευτική εγκύκλιος για την εφαρμογή του φόρου, η οποία θα κυκλοφορήσει τις αμέσως επόμενες ημέρες από το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας money-tourism.gr, δεν θα προβλέπεται καμία εξαίρεση, όπως λόγω χάρη σε πολλές χώρες του εξωτερικού που εφαρμόζεται, όπου εξαιρούνται του φόρου διαμονής, οι ταξιδιώτες που μένουν σε ξενοδοχεία για επαγγελματικούς λόγους (π.χ. Γερμανία), ούτε στην διοργάνωση συνεδρίων, που η χώρα μας και οι επαγγελματίες, καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες, για την προσέλκυσή τους. Έτσι ο πελάτης θα καλείται να πληρώσει την διαμονή του σε μια απόδειξη του ξενοδοχείου, ή ο tour operator μέσω τιμολογίου, και ο πελάτης αποκλειστικά, σε ξεχωριστή απόδειξη, ο τύπος της οποίας μένει να καθοριστεί, θα πληρώνει το φόρο διαμονής.

Όπως είναι γνωστό ο φόρος διαμονής θα επιβάλλεται ανά διανυκτέρευση ανά δωμάτιο σε όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα και θα ανέρχεται σε: € 0,50 σε μονάδες ενός ή δύο αστέρων, € 1,50 σε μονάδες τριών αστέρων, € 3,00 σε μονάδες τεσσάρων αστέρων και € 4,00 σε μονάδες πέντε αστέρων.

Παράλληλα προβλέπεται και η επιβολή φόρου διαμονής σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα (κατηγορία μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων του Ν. 4276/2014). Στην περίπτωση αυτή το ύψος του φόρου ανέρχεται σε € 0,50 ανά δωμάτιο ανά διανυκτέρευση βάσει του άρθρου 72 του Ν. 4472/2017. Αξίζει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι στην Ελλάδα η υπηρεσία διαμονής επιβαρύνεται ήδη, βάσει του άρθρου 24 του Ν.Δ. 3033/1954 με τέλος παρεπιδημούντων, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ως ποσοστό (0,5%) επί του μισθώματος κλίνης υπέρ των ΟΤΑ. Ουσιαστικά ο φόρος διαμονής και τα τέλη παρεπιδημούντων έχουν την ίδια στοχοθεσία, επιβαρύνουν την υπηρεσία διαμονής και είναι δυνατό να εγείρουν ζήτημα διπλής φορολόγησης (ή υπερφορολόγησης) του ίδιου υποκείμενου φόρου.

Παραστάσεις στους θεσμούς

Όπως δήλωσε χθες στην παρουσίαση ο Γιώργος Τσακίρης, το ΞΕΕ θα αποστείλει στους την μελέτη, η οποία αποδεικνύει ότι το οικονομικό αποτέλεσμα του μέτρου θα είναι αρνητικό για την ελληνική οικονομία, αφού τα έσοδα που θα προκύψουν, θα υπολείπονται σημαντικά του κόστους. Μάλιστα ο κ. Τσακίρης, σε μια αποστροφή του λόγου του είπε χαρακτηριστικά: «στην κρίσιμη καμπή στην οποία βρίσκεται η χώρα μας μετά από 8 χρόνια κρίσης απαιτούνται ορθολογικές λύσεις. Οι όποιες λύσεις, φόροι και μέτρα αποφασίζεται να θεσμοθετηθούν, επιβάλλεται να συνοδεύονται και από μελέτες των  συνολικών επιπτώσεων τους στην οικονομία και την κοινωνία». Αντίστοιχη νύξη για ενημέρωση των θεσμών έκανε και ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος.