WTM...Αισιοδοξία για το 2018, θρίαμβος του Νοτίου Αιγαίου

Δύσκολα ως προς την ερμηνεία τους είναι τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη World Travel Market που ολοκληρώθηκε χθες στο Λονδίνο και που κατά κοινή ομολογία έδειξε ότι το έτος 2018 θα αποδώσει στη Ρόδο και γενικότερα στην Ελλάδα ακόμα περισσότερες αφίξεις τουριστών. Το πιο σημαντικό που προέκυψε από τη διεθνή έκθεση είναι η ωριμότητα που επέδειξε το Νότιο Αιγαίο ως προς την ανάγκη να υποστηριχθούν οι Δήμοι και κυρίως οι επιχειρηματίες του τουρισμού στις συμφωνίες με τους tour oparetors.
Αναλυτικά, από την πρώτη μέρα της WTM οι μεγάλοι Τουριστικοί Οργανισμοί ανακοίνωσαν αύξηση των πτήσεων τσάρτερ για την επόμενη σεζόν. Η αύξηση αυτή αφορά όλους τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. «Για τη Ρόδο η TUI ανακοίνωσε την αύξηση των πτήσεων τσάρτερ ώστε να καλυφθούν 175.000 επιπλέον θέσεις τουριστών, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για την Κω θα είναι 105.000 πρόσθετες θέσεις», δήλωσε προς τη «δημοκρατική» η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου. Η ίδια μίλησε με θέρμη για τα θετικά μηνύματα που προέκυψαν από την έκθεση και που στα σίγουρα προοιωνίζουν μια καλή τουριστική περίοδο για το επόμενο έτος.

23432647_1794786234155832_640271542_o.jpg

Γενική αισιοδοξία 
και μεγαλύτερη 
σεζόν το 2018
H World Travel Market ξεκίνησε τη Δευτέρα 06 Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκε χθες, Τετάρτη 08 Νοεμβρίου 2018. Τα πρόσωπα «κλειδιά» που βρέθηκαν στο Λονδίνο για τις ανάγκες προβολής της Ρόδου ήταν ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, η αντιδήμαρχος Ρόδου σε θέματα Τουρισμού Μαρίζα Χατζηλαζάρου και η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου.
Τα τρία στελέχη με δηλώσεις που έκαναν χθες προς τη «δημοκρατική» συμφώνησαν ότι από την έκθεση προέκυψαν καλά μηνύματα και που όλα κατατείνουν προς το συμπέρασμα ότι «το 2018 θα φέρει μικρή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Οι προκρατήσεις που παρουσιάστηκαν έδειξαν πως για τη Ρόδο η σεζόν θα ξεκινήσει στα τέλη Μαρτίου και θα ολοκληρωθεί στις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου 2018. Χαρακτηριστικά, η κα. Μαρίζα Χατζηλαζάρου τόνισε ότι «όλα τα μηνύματα που πήραμε ήταν αισιόδοξα και οι προκρατήσεις εμφανίζουν ποσοστιαία αύξηση σε νούμερο διψήφιο. Μάλιστα, εκείνο που ξεχωρίζει είναι η αίσθηση ότι σιγά – σιγά επιτυγχάνουμε το στόχο της σταδιακής επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, που αποτελεί έναν από τους μεγάλους μας στόχους».
Για την Κω οι προκρατήσεις δείχνουν εκκίνηση της σεζόν στο τέλος Απριλίου και ολοκλήρωσή της στο τέλος Οκτωβρίου.
Όλα τα παραπάνω αφορούν τη βρετανική αγορά, η οποία κατά τα φαινόμενα και στο επόμενο έτος δεν θα επηρεαστεί από την προοπτική του αποφασισμένου Brexit (που θα γίνει το έτος 2019).

23432826_1794786070822515_252480495_o.jpg

Ολοι οι Tour Operators 
ανακοίνωσαν αυξήσεις 
πτήσεων προς την Ελλάδα
Η αίσθηση που κυριάρχησε στην πρώτη, μεγάλη τουριστική έκθεση του χειμώνα είναι πως στο επόμενο έτος η Ελλάδα θα κερδίσει τις προτιμήσεις των Βρετανών τουριστών. Συγκεκριμένα, πρώτη σε προτιμήσεις των κατοίκων της «Γηραιάς Αλβιώνας» βρίσκεται η Ιταλία, δεύτερη η Ελλάδα και τρίτη η Τυνησία.
Ολοι οι εκπρόσωποι των τουριστικών οργανισμών ανακοίνωσαν στη διάρκεια της WTM αύξηση των πτήσεων προς την Ελλάδα. Η αύξηση αυτή κρίθηκε απαραίτητη για να ικανοποιηθεί το πλήθος της ζήτησης που αναμένεται για του χρόνου. Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η αντιπεριφερειάρχης Μαριέττα Παπαβασιλείου δείχνουν ξεκάθαρα την τάση αυτή. Συνολικά, 175.000 πρόσθετες θέσεις σε αεροπλάνα για τη Ρόδο και 105.000 για την Κω.

Συγκρατημένος ο 
κ. Γιώργος Ματσίγκος
Κάθε χρόνο ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου ακολουθεί τις δικές του μεθόδους μέτρησης των τάσεων της εκάστοτε τουριστικής περιόδου. Παρότι στην έκθεση του Λονδίνου ήταν ξέχειλη η αισιοδοξία όλων για τα όσα θα ισχύσουν στην επόμενη σεζόν, ο ίδιος εμφανίσθηκε περισσότερο επιφυλακτικός.
«Είναι άλλο να προγραμματίζεις πτήσεις τσάρτερ και άλλο να τις γεμίζεις», δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο κ. Γιώργος Ματσίγκος και αποκάλυψε ότι έχει ζητήσει από τα στελέχη του αεροδρομίου Ρόδου να τον ενημερώσουν για τις κρατήσεις που έκαναν οι τουριστικοί οργανισμοί σε θέσεις στάθμευσης αεροπλάνων (slots) για το 2018.
«Τα slots θα είναι εκείνα που θα μας δείξουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα όσα θα πρέπει να περιμένουμε για το επόμενο έτος. Αυτού του είδους την εικόνα θα την έχουμε μετά τις 20 Νοεμβρίου». Ωστόσο, και ο ίδιος ασπάζεται το γεγονός ότι «οι προκρατήσεις για του χρόνου έχουν ξεκινήσει με καλούς ρυθμούς και αυτό είναι εξαιρετικά καλό στοιχείο, όμως θα θέλαμε να μπορούμε να έχουμε περισσότερες επιλογές ως προς εκείνους που τελικά επιλέγουν Ρόδο».

23468205_1794786050822517_44731278_o.jpg

6000 νέες κλίνες στη 
Ρόδο θα απορροφήσουν 
την αύξηση
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η κατασκευή των τριών ξενοδοχειακών μονάδων στη Νότια Ρόδο, των επιχειρηματιών κ.κ. Χατζηλαζάρου, Μηνέττου και Νικολαϊδη. Τα τρία ξενοδοχεία, που θα λειτουργήσουν ως μονάδες πέντε αστέρων, βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Γενναδίου και θα είναι έτοιμα τον Μάρτιο του επόμενου έτους. Τότε θα είναι έτοιμο και το ξενοδοχείο Καψής, στην Ιξιά, που επισκευάζεται ώστε να αξιοποιηθεί με την νέα σεζόν.
Τα τέσσερα ξενοδοχεία θα δημιουργήσουν 6000 νέες κλίνες στο νησί, που για να καλυφθούν στη διάρκεια της σαιζόν, θα απαιτήσουν τουλάχιστον 180.000 πρόσθετες αφίξεις τουριστών. Στον αριθμό αυτό δεν υπολογίζεται η αύξηση της δυναμικότητας από τις επεκτάσεις των μονάδων που προγραμματίζουν αρκετοί μικροξενοδόχοι.
Γενικά, η αύξηση της δυναμικότητας, αποστερεί από το νησί ένα σημαντικό διαπραγματευτικό όπλο ως προς τη διεκδίκηση υψηλότερων τιμών στις κρατήσεις. Με τις νέες μονάδες ως δεδομένο, θα απαιτηθεί αύξηση αφίξεων υψηλότερη του 10% ώστε να μπορέσουν οι ξενοδόχοι να πιέσουν για καλύτερες συμφωνίες.
Υπενθυμίζεται ότι τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί για του χρόνου προβλέπουν αύξηση στις τιμές διανυκτέρευσης σε ποσοστό 4%.
Εννοείται, πως όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στην εμπορική – τουριστική αγορά του νησιού, που φέτος «πάτωσε».

Χάθηκε η Ισπανία
από τις πρώτες θέσεις
Σταθερά τα τελευταία χρόνια η Ισπανία βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Βρετανών τουριστών. Για του χρόνου, η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου φαίνεται ότι χάνει χιλιάδες επισκέπτες. «Δεν ξέρω πού να το αποδώσω, ωστόσο είναι ένα θέμα συζήτησης», δήλωσε η κα. Μαριέττα Παπαβασιλείου, που δεν έκρυψε τον προβληματισμό της. «Μπορεί να φταίνε οι αναταραχές λόγω Καταλονίας, μπορεί να είναι αποτέλεσμα κορεσμού, ό,τι και να είναι θα πρέπει να μας προβληματίσει».
Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ουσιαστικά θέτει ένα σημαντικό θέμα συζήτησης, καθώς η μονοκαλλιέργεια του μαζικού τουρισμού (στο οποίο είχε επιδοθεί η Ισπανία) μπορεί κάποια στιγμή να λειτουργήσει ως «μπούμερανγκ» και για τη Ρόδο, που επί χρόνια έχει αγκυλωθεί σ’ ένα σύστημα περιορισμένων οικονομικών αποδόσεων.

Εξαιρετικό το περίπτερο 
του Νοτίου Αιγαίου
Στη WTM 2017 έδωσαν το “παρών” αρκετοί επιχειρηματίες από όλο το Νότιο Αιγαίο, γεγονός που έδειξε και τη θέλησή τους να δουλέψουν πιο οργανωμένα ώστε να αυξήσουν τις επιδόσεις των επιχειρήσεών τους. Ολοι όσοι βρέθηκαν στην έκθεση μίλησαν με θαυμασμό για το περίπτερο που δημιούργησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Ο χώρος των 322 τμ χαρακτηρίσθηκε από υψηλή αισθητική, αλλά και λειτουργικότητα. Για πρώτη φορά, έγινε ένας πλήρης προγραμματισμός δράσεων και χώρων γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να χρησιμοποιήσουν γραφεία και να επιτύχουν συμφωνίες.
«Ακολουθήσαμε τη συγκεκριμένη πολιτική καθώς θέλουμε κοντά μας τους επιχειρηματίες. Θέλουμε να τους υποστηρίξουμε, όπως κι εκείνοι υποστηρίζουν το τουριστικό οικοδόμημα των νησιών μας», εξήγησε η επικεφαλής της αποστολής του Νοτίου Αιγαίου κα. Παπαβασιλείου, εμφανώς ικανοποιημένη από τα σχόλια των επισκεπτών.
Η ίδια τόνισε πως «δεν ήταν εύκολο να πείσουμε τους οργανωτές της έκθεσης και να κερδίσουμε ένα τόσο μεγάλο χώρο. Δεν έχει να κάνει με το πόσα πληρώνει ο κάθε προορισμός, αλλά με το έργο που επιτελεί και τα αποτελέσματα που δρομολογεί. Νομίζω πως αυτό το περίπτερο αποτυπώνει πλήρως την ποιότητα της δουλειάς που κάνουμε τα τελευταία χρόνια».