Τo σπίτι είναι κάτι περισσότερο από ένα μέρος όπου απλά μπορούμε να ζήσουμε. Σε κάθε περίπτωση κρατά τη βροχή μακριά από τα κεφάλια μας, αλλά παράλληλα φιλοξενεί μια σειρά από άλλα θέματα, πράγματα που αντηχούν σε ένα βαθύ και συμβολικό επίπεδο, ένα είδος φυσικής εκδήλωσης όλων των ελπίδων μας και των φόβων μας. Σας ήρθε «κάπως» η εισαγωγή. Σας φαίνεται πολύ γνώριμο το όλο σκηνικό; Κι όμως αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, όταν οι αρχιτέκτονες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν το σπίτι κάποιου, προσλαμβάνονται επίσης για να εκτελέσουν μια σειρά από τις επιθυμίες και τα όνειρα ενός πελάτη. Ολοι πρέπει να καταλάβουν τις επιθυμίες σας, τα «θέλω» σας, την προσωπικότητά σας και για αυτό πρέπει αυτά να υλοποιηθούν στον ίδιο τον ιστό του περιβάλλοντός σας.
Κάπως έτσι είναι και τα ξενοδοχεία. Σπίτια είναι και αυτά. Οι πελάτες που θα μείνουν εκεί, ακόμη και για ένα βράδυ, πρέπει να καλύπτονται ψυχολογικά ώστε να ξαναέρθουν ή να πουν τον καλό τον λόγο σε ένα φίλο τους για την επόμενη φορά.
Ο ιδιοκτήτης μπορεί να πει ότι τα ξενοδοχεία/σπίτια είναι μέρη όπου είναι κλεισμένη μια έκδοση του εαυτού τους. Οπότε τι πουλάμε; Τον δικό τους χαρακτήρα ή εκείνο των πελατών; Τα σπίτια είναι πολύ περίπλοκα πράγματα: κοινωνικά, συμβολικά, οικονομικά, ψυχολογικά και νομικά – μεταξύ άλλων. Η ιδέα του σπιτιού είναι μια πολύ καλλιεργημένη πολιτιστική θεωρία. Κάθε διακοσμητικό έργο μπορεί να προκαλέσει κρίση προσωπικότητας. Επιλέγοντας ένα χρώμα βαφής για έναν τοίχο, ένα νέο χαλί, μια καρέκλα, ένα βάζο ή ακόμα και τα λουλούδια που βάζουμε σε αυτό το είναι μια διαπραγμάτευση ανάμεσα στις προτιμήσεις μας και στις ευρύτερες και ευρύτερες προτιμήσεις του κοινού.
Αν μπορούμε να διαβάσουμε το σπίτι με έναν τρόπο, με κάτι που αντιπροσωπεύει τις εσωτερικές μας επιθυμίες, τότε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ότι υπάρχει σε αυτό πραγματικά ζωντανό και τον πουλήσουμε.
Θα πει κανείς «βρε, αδελφέ τι να κάνω; Να γκρεμίζω και να χτίζω σπίτια κάθε εβδομάδα ανάλογα με τον πελάτη;». Γίνονται αυτά; Δεν γίνονται. Μπορείς όμως με μια έρευνα αγοράς να την τμηματοποιήσεις, να μάθεις τα «θέλω» και την προσωπικότητα του πελάτη του και να φτιάξεις αντίστοιχο δωμάτιο.
Τα σπίτια είναι μέρη όπου πρέπει να αισθανόμαστε πιο ευτυχισμένοι, όπου πρέπει να νιώθουμε περισσότερο το «εγώ» μας. Κατασκευάστε σπίτια ως μέρη που επιτρέπουν να ζήσουμε τον πλέον ολοκληρωμένο τρόπο ζωής. Εστω και για λίγο κι ανάλογα με το πως το νιώθει εκείνο το κομμάτι των πελατών σας. Σκεφτείτε το σπίτι σας ως ένα μέρος που σας βοηθά να αναπτύξετε και να πειραματιστείτε με τις δυνατότητες της ταυτότητας, της οικογένειας και των τρόπων ζωής σας και όχι με κάτι που ταιριάζει με τις εξωτερικές προσδοκίες κάποιων άλλων.
Πάρτε τα όνειρά σας και τους φόβους σας στα σοβαρά. Τόσο τους δικούς σας όσο και των πελατών σας…