Μήπως ήρθε η ώρα οι άνθρωποι που έχουν τα ηνία της δημόσιας ζωής μας και αποφασίζουν για εμάς να γνωρίζουν τι πραγματικά αναφέρεται στους Νόμους ώστε να αποφεύγουμε παρανοήσεις όπως αυτές με την Θαλάσσια Παιδική Χαρά στον Αγιο Προκόπιο
Αρχές Ιουλίου και διαβάζουμε στην ιστοσελίδα change.org « victory, νικήσαμε». Και υπάρχει η αναφορά «Μετά την πίεση που ασκήθηκε απ’ όλους εμάς και την ελεγκτική παρέμβαση του Λιμεναρχείου, το Θαλάσσιο Πάρκο απομακρύνθηκε από τον Προκόπη. Μπορείτε να ξαναχαρείτε τη μαγική αυτή παραλία στην αυθεντική της ομορφιά. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους!» Μάλιστα, στην ίδια ανάρτηση έχουμε και σημείωση για την πορεία της συζήτησης στη τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων όπου ανάμεσα στα άλλα διαβάσαμε και μεταφέραμε ότι «Όταν ξεκινήσαμε αυτή τη διαμαρτυρία για καθαρά αισθητικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, δεν γνωρίζαμε ότι αυτό το Θαλάσσιο Πάρκο μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο: Είναι κατάλληλο για κλειστές προστατευόμενες παραλίες, με ανέμους μέχρι 4 Μποφώρ και χωρίς κύματα. Ο Προκόπης είναι μια ανοιχτή θάλασσα, τα πλοία που ταξιδεύουν προς Σαντορίνη αφήνουν μεγάλα απόνερα, ενώ σπανίως οι άνεμοι το καλοκαίρι είναι μέχρι 4 μποφώρ. Αυτοί οι παράγοντες δεν εξετάστηκαν από το ΔΣ που προφανώς είδε μόνο την εμπορική πλευρά και το εάν η επένδυση είναι νόμιμη σε ό,τι αφορά την εμπορική δραστηριότητα που επιτρέπεται στην παραλία. Δεν ζήτησαν καν να δουν αν ο επιχειρηματίας έχει άδεια από το Λιμεναρχείο για θέματα ασφάλειας (δεν έχει)».
Έστω λοιπόν και με μικρή καθυστέρηση και ενώ οι εξελίξεις τρέχουν καλό είναι να κάνουμε μία σημαντική διευκρίνιση… Η επιχείρηση του θαλασσιού πάρκου έχει όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας !!! που απαιτεί η νομοθεσία !!! Ξεκινώντας από τις εξελίξεις να αναφέρουμε ότι μία τεράστια θαλάσσια παιδική χαρά (σχεδόν διπλάσια απ αυτή που βρέθηκε στον Άγιο Προκόπιο) στήνεται αυτές τις ημέρες στον Άγιο Κοσμά Αττικής. Εκεί προφανώς δεν τίθεται θέμα αισθητικής, ή δεν είναι ανοιχτός όρμος ώστε να υπάρχει επικινδυνότητα για το θέμα της ασφάλειας… ή δεν εφαρμόζεται το όριο των 40 μέτρων ή δεν σταματά να λειτουργεί στα 4 μποφόρ ή δεν βγαίνουν τα παιχνίδια το βράδυ έξω όπως ΜΟΝΟ το λιμεναρχείο Νάξου ζητάει…..και τέλος πάντων εφαρμόζεται η αρχή της αναλογικότητας η οποία επικρατεί στο πανελλήνιο….
Εμείς όμως επιστρέφουμε στο θέμα μας.. Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων διά του εκπροσώπου του στην σχετική επιτροπή που έδωσε την άδεια για την λειτουργία του Θαλάσσιου Πάρκου ή Παιδικής Χαράς μίλησε στη συνεδρίαση για κίνηση που είχε ως στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού και με δεδομένο ότι σήμερα όλο και περισσότεροι επισκέπτες ζητούν είτε ξαπλώστρα για να αποφύγουν τον ήλιο είτε παιχνίδια για τα παιδιά τους… και έχει δίκιο…
Αυτό όμως που θεώρησε αυτονόητο ήταν ότι και στη Νάξο – όπως και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα- τα παιχνίδια θα παραμένουν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της νύχτας !!! Γι αυτό δε θεώρησε προαπαιτούμενο την παραχώρηση χώρου αιγιαλού στην επιχείρηση. Και εδώ είναι το λάθος της ιστορίας. Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων χαιρέτισε την επένδυση με χαμόγελο (σ.σ. επένδυση καθότι θα υπάρχουν θέσεις εργασίας) αλλά δε θεώρησε σκόπιμο να προχωρήσει στην παροχή χώρου για να μπορεί ο επιχειρηματίας να προστατεύσει την επιχείρησή του σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων...
Και με βάση τις προδιαγραφές για να συναρμολογηθεί ή αποσυνδεθεί η συγκεκριμένη παιδική χαρά, χρειάζονται 4 ώρες για την απεγκατάσταση και έξι ώρες για την επανεγκατάσταση και ασφάλιση της… Εάν σκεφτεί κανείς ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει η εν Παιδική χαρά θα πρέπει να είναι έτοιμη στις 11 το πρωί και να έχει βγει από το νερό στις 11 το βράδυ (σ.σ. με βάση τους κανονισμούς), κατανοεί κανείς ότι ουσιαστικά θα πρέπει οι εργαζόμενοι σε καθημερινή βάση να εργάζονται από τις 5 το πρωί έως τις 11 τη νύχτα. Συνεπώς, η παιδική χαρά να είναι ανοιχτή από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Εξι ώρες λειτουργίας. Είναι ποτέ δυνατόν;
Και εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη θαλάσσια παιδική χαρά αποτελείται από 77 ιμάντες υψηλής αντοχής που ενώνουν τα έντεκα παιχνίδια (τραμπολίνο, Τσουλήθρα, βουνό αναρρίχησης, τραμπάλα κλπ) ώστε να μην υπάρχει κανένας κλυδωνισμός ενώ έχουμε 42 ελικοειδές άγκυρες και 48 αγκυρώσεις σε μεταλλικούς συνδέσμους στο βυθό της θάλασσας ώστε να υπάρχει η απόλυτη ισορροπία. Και αυτά με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές των συγκεκριμένων θαλάσσιων παιχνιδιών που συναντάμε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας υπήρχαν και δύο ναυαγοσώστες (σ.σ. προβλέπεται ένας) ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή αίσθηση ότι κινδυνεύει ένα παιδί. Όλα αυτά είναι εν γνώσει του Λιμεναρχείου Νάξου που έδωσε και την άδεια. Άρα; Το θέμα ασφάλειας είναι μία ρητορική έκφραση και τίποτα περισσότερο. Και βέβαια οι αντιρρήσεις όσων όρθωσαν το ανάστημά τους βασίστηκαν σε εγκυκλίους που ποτέ δεν έγιναν Νόμοι του Κράτους μέσω δημοσίευσης στο ΦΕΚ και αντίθετα ήρθαν απέναντι σε νόμους όπως ο 3919 και ο 4152 που έχουν σχέση με την αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας…
Η εν λόγω επιχείρηση είναι απόλυτα νόμιμη και ασφαλής… Απλά ο εν λόγω επιχειρηματίας πλήρωσε την ευκολία με την οποία η Δημόσια Διοίκηση δίνει το «πράσινο» φως… Και αυτό είναι ένα ζητούμενο. Όχι μόνο για την συγκεκριμένη επένδυση, που έτσι κι αλλιώς όπως ανέφερε ο εν λόγω επιχειρηματίας «πάμε σε παραλίες που μας θέλουν» αλλά για το σύνολο της ανάπτυξης μίας περιοχής… Και το έχουμε πει και παλαιότερα. Αυτό που μετράει είναι ο προγραμματισμός και τι πραγματικά θέλουμε, αφήνοντας στην άκρη την επιλεκτική ευαισθητοποίηση…