Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα - ΠΕΝΕΝ: Προδοτική απόφαση, αύξηση μόνο για το 2022

Ελλάδα – ΠΕΝΕΝ: Προδοτική απόφαση, αύξηση μόνο για το 2022

|

Προδοτική στάση και απόφαση χαρακτηρίζεται από την ΠΕΝΕΝ αυτή της ΠΝΟ για τερματισμό της απεργίας. Πως το δικαιολογεί και τι αναφέρει για τη συνέχεια των δράσεων 

Η απόφαση για την λήξη της απεργίας των πλοίων δεν ήρθε χωρίς αντιδράσεις και δεν ήταν ομόφωνη. Οπως μας αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) κατέθεσε πρόταση για συνέχιση της απεργίας και έλαβε πέντε από τις 14 ψήφους…. Και με ανακοίνωσή της μετά την απόφαση της ΠΝΟ για τερματισμό της απεργίας, έκανε λόγο για «προδοτική απόφαση» ενάντια στις διεκδικήσεις και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ κατά τη διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.

Η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει ότι υπήρξε «πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων» με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021  και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%, ενώ από την άλλη κυβέρνηση-υπουργείο Ναυτιλίας (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική  και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον. «Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα ναυτεργατικά προβλήματα» συμπληρώνει. 

Να τονίσουμε τέλος ότι υπάρχει πρόταση για παρουσία την Πέμπτη 16  Δεκέμβρη, στις 6 το  απόγευμα, στο  Σύνταγμα, ενάντια στον αντιλαϊκό κρατικό προϋπολογισμό του 2022  και για μετρά προστασίας της  υγείας και της ζωής του λαού από την πανδημία . 

Η ανακοίνωση που υπογράφεται από την ΠΕΝΕΝ αναφέρει: 

Στην συνάντηση που έγινε σήμερα για την υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας ο ΣΕΕΝ πρότεινε αυξήσεις οι οποίες είναι απαξιωτικές για τους Ναυτεργάτες, των οποίων το εισόδημα έχει δεχθεί συντριπτικό πλήγμα όλα τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα πρότειναν 3ετή ΣΣΕ: 0% για το 2020, 0% για το πρώτο δεκάμηνο του 2021, 1% για το διάστημα Νοέμβρη – Δεκέμβρη 2021, 1% για το πρώτο 7μηνο του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο τους έτους!

Η υποτιθέμενη βελτιωμένη πρότασή τους κινήθηκε για άλλη μια φορά στην κατεύθυνση να σπρώξουν ψίχουλα στους Ναυτεργάτες απορρίπτοντας κάθε σκέψη περί πραγματικών αυξήσεων που θα καλύψουν το χαμένο Ναυτεργατικό εισόδημα.

Η πρότασή τους αυτή είναι πολύ κάτω και από το επίπεδο του πληθωρισμού, ο οποίος τον Νοέμβρη εκτινάχθηκε στο 4,8 % και αναμένεται να κλείσει τον Δεκέμβρη στο 5,5%, μεσοσταθμικά η προτεινόμενη αύξηση στην βάση 3ετούς ΣΣΕ είναι 0,70%.

Στην διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.

Όλους αυτούς τους μήνες οι Ναυτεργάτες κλήθηκαν να επιβιώσουν με φτωχοεπιδόματα εξαθλίωσης είτε ήταν σε αναστολή σύμβασης είτε επιδοτούμενοι στο ΓΕΝΕ.

Είναι σαφές ότι οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι στο πλαίσιο του εφοπλιστικού και κυβερνητικού δόγματος περί βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας η οποία δεν πρέπει να διαταραχθεί με υπερβολικές αυξήσεις…..!!

Οι ανάγκες των Ναυτεργατών, τα προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά τους στέλνονται με αυτό τον τρόπο στο καλάθι των σκουπιδιών και προκλητικά επιζητούν (ΣΕΕΝ – ΥΕΝ) την σύνεση, την υπευθυνότητα, τον ρεαλισμό και τελικά την προσαρμογή και την υποταγή των Ναυτεργατών στους εφοπλιστές και στην πολιτική τους!

Σε συνέχεια της ανωτέρω πρότασης υπήρξε πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021 και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%.     

Από την άλλη κυβέρνηση – ΥΕΝ (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον.

Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα Ναυτεργατικά προβλήματα.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τα βήματα που κάνει όλο το τελευταίο διάστημα η ΠΕΝΕΝ σε μια κατεύθυνση οργάνωσης της πάλης με τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες να συγκροτηθεί ένα κέντρο αγώνα με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους Ναυτεργάτες και μακριά από την κηδεμονία εφοπλιστών – κυβέρνησης – ΥΕΝ, να παλέψουν έως το τέλος για να δοθούν λύσεις στα ώριμα και δίκαια αιτήματά μας.

Οι Ναυτεργάτες δεν ηττήθηκαν, δεν παραδόθηκαν και δεν υπέκυψαν στην γραμμή εφοπλιστών – κυβέρνησης και των συνδικαλιστικών τους κλακαδόρων, κράτησαν ψηλά την σημαία του αγώνα και οι πρόσφατες απεργιακές μάχες είναι χρήσιμη παρακαταθήκη για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας.

Η χρεοκοπημένη και καταδικασμένη στην συνείδηση των Ναυτεργατών πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ απέδειξε περίτρανα ότι ούτε θέλει ούτε μπορεί να οργανώσει την πάλη των Ναυτεργατών για την επίλυση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, είναι απόλυτα συστοιχισμένη στην γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των αφεντικών της.

Η ΠΕΝΕΝ βγαίνει ενισχυμένη και δικαιωμένη και διευρύνει τους δεσμούς της με τον κλάδο και τον Ναυτεργατικό κόσμο καθώς η αγωνιστική προσήλωσή της στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών κερδίζει συνεχώς την αποδοχή και την εμπιστοσύνη τους.

Σε αυτό τον δοκιμασμένο δρόμο θα πορευτούμε σταθερά και αμετακίνητα και το επόμενο χρονικό διάστημα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Παραιτείται ο Νίκος Ανδρουλάκης, αν…

Δείτε ονόματα υποψηφίων

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

ΠΝΑι: Με διευρυμένη πλειοψηφία, Συμπαραστάτης του Πολίτη, ο δικηγόρος Στέφανος Καψάλης

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης - Η διαδικασία επιλογής διεξήχθη με μυστική ψηφοφορία στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Ιταλία – Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών: “Βρήκαμε τον τάφο του Πλάτωνα”

«Ετάφη δε και Πλάτων...» - Ερευνα υποδεικνύει την Ακαδημία Πλάτωνος ως τελευταία κατοικία του φιλοσόφου

Νηστεία: Εύκολοι και νόστιμοι συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε την περίοδο της νηστείας

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο