Τα εγκαίνια αλλά και 172.000 για "πυροτεχνήματα"

Το έχουμε ξαναπεί… Καλή και άγια η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου αλλά για να μπορέσει να λειτουργήσει χρειάζεται πολύ απλά υπαλλήλους. Και όταν δεν υπάρχουν; Τι κάνει ένας Δήμαρχος που πρέπει να δώσει λύσεις; Προσπαθεί να βρει υπαλλήλους. Κυρίως μέσα από τους οκταμηνίτες. (πρόσληψη υπαλλήλων με σχέση ορισμένου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ) όπως κάνουν αρκετοί άλλοι δήμοι ακόμη και στις Κυκλάδες. Όταν δεν μπορεί; Τότε; Εάν είναι μικρός ο δήμος μπορεί να τον δούμε και σε ρόλο υπαλλήλου. Εάν είναι μεγαλύτερος πηγαίνουμε σε εργολαβίες. Και εκεί αρχίζουν τα ζητήματα. Κι αυτό γιατί θα πρέπει ο εργολάβος να έχει την δυνατότητα κάλυψης των αναγκών που δημιουργούνται.

Τι γίνεται όμως όταν υπάρχει ένα …κενό. Ας πούμε ότι ο Δήμος θέλει να καθαριστεί μία περιοχή το καλοκαίρι και ο εργολάβος αναλαμβάνει τον Σεπτέμβριο; Ε τότε το κενό είναι μεγάλο και έχουμε …ζητήματα. Και μάλιστα μεγάλα…

Ας πούμε ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που ετοιμάζεται την επόμενη εβδομάδα να εγκαινιάσει τον ΧΥΤΑ στη θέση «κορφή Ξύδη»… ΅Ε, έχει ένα μικρό κενό και εμφανίζεται να έχει πετάξει περίπου 172.000 ευρώ στο δρόμο. Λέτε να έγινε έτσι; Με βάση τις αποφάσεις που πήρε ο Δήμος (σ.σ. στις 31 Μαϊου έγινε η συγκεκριμένη συζήτηση στην αρμόδια οικονομική επιτροπή όσον αφορά την εργολαβία του 2016), υπέγραψε σύμβαση για την καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων Δ.Ε. Δρυμαλίας την 1η Σεπτεμβρίου 2016 έναντι ποσού 85.579,55€ και την 20η Σεπτεμβρίου 2016 για τη Δ.Ε. Νάξου με ποσό 86.295,99€ και λήξη την 31/12/2016

Και εδώ αρχίζει το προβληματάκι να μεγαλώνει. Γιατί; Μα είναι δυνατόν να συζητάς στην αρμόδια επιτροπή τον Μάιο, να λένε όλοι της αντιπολίτευσης ότι δεν είναι σωστό  να προχωρήσει σε εργολαβίες γιατί θα χαθεί το καλοκαίρι (σ.σ. υπάρχει η δήλωση του κου Βρούτση μέσα από το σχετικό δελτίο Τύπου της Δημοτικής Παράταξης "Πολίτες για τα Νησιά μας") και ο Δήμος να επιμένει ότι όλα θα πάνε καλά; Οι αρμόδιοι φορείς του Δήμου έλεγαν ότι πρέπει να γίνει η εργολαβία γιατί έχουμε πολλούς επισκέπτες… Και οι ανάγκες είναι μεγάλες από τη στιγμή που οι επισκέπτες πολλαπλασιάζονται. Οκ.. Δεκτό, αλλά το ζήτημα είναι ότι οι συγκεκριμένες εργολαβίες υπογράφθηκαν τον Σεπτέμβριο. Τέσερις μήνες μετά... Μετά το καλοκαίρι δηλαδή... Οπότε, που καθάρισαν και ποιοι;  Και το χειρότερο όλων; Από τη στιγμή που ξεκίνησε η εργολαβία τον Σεπτέμβριο γιατί παρέμεινε το ίδιο ποσό ως οφειλή στον εργολάβο; Για έξι μήνες δεν ήταν η ανάθεση; Και εάν κάνουμε την αφαίρεση έχουμε από το Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο τρεις ή και τέσσερις μήνες. Οπότε; Άλλη δύσκολη απάντηση έτσι δεν είναι;

Και η εικόνα που έχουμε για τη καθαριότητα; Έναν ΧΥΤΑ που λειτουργεί από τον Οκτώβριο, μικρούς ΧΑΔΑ διάσπαρτους σε όλο το νησί από τη στιγμή που δεν μπορεί να δεχτεί ο νέος ΧΥΤΑ ογκώδη αντικείμενα και ερωτηματικά για την επόμενη ημέρα… Μερικές φορές τα εγκαίνια δεν είναι αρκετά ώστε να καλύψουν ένα πρόβλημα που υφίσταται. Και σίγουρα δεν είναι προβληματάκι…

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου της Δημοτικής Παράταξης "Πολίτες για τα Νησιά μας" 

«Πέταξαν» ακόμα 172.000 ευρώ στα σκουπίδια
Με αφορμή τις θριαμβολογίες του Δημάρχου για τα εγκαίνια του Χ.Υ.Τ.Α και τις «επιτυχίες» της Δημοτικής Αρχής στη διαχείριση των απορριμμάτων, θυμίζουμε τα ακόλουθα:
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 31.05.2016 ο τότε αντιδήμαρχος καθαριότητας κ. Πολυκρέτης, εισηγήθηκε την ανάθεση της καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων Δημοτικών Ενοτήτων Νάξου και Δρυμαλίας σε εργολάβο, αντί ποσού 95.000 και 92.000 ευρώ αντίστοιχα, για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Μάλιστα ο κ. Πολυκρέτης εισηγήθηκε τις εργολαβίες αυτές προκειμένου, όπως είπε αυτές να καλύψουν τις ανάγκες του νησιού για τους θερινούς μήνες κατά τους οποίους βρίσκονται στο νησί πάρα πολλοί επισκέπτες, άρα υπάρχει περισσότερη ανάγκη προσωπικού καθαριότητας.
Η Δημοτική Κίνηση Πολίτες για τα Νησιά μας καταψήφισε τις συγκεκριμένες εργολαβίες για τους πιο κάτω λόγους:
-   Η Δημοτική Αρχή επιλέγει τη διαδικασία των εργολαβιών προκειμένου η ίδια να ορίζει με αδιαφάνεια ποιους θα προσλάβει ο ανάδοχος – εργολάβος.
-   Την ίδια περίοδο πολλοί άλλοι Δήμοι των Κυκλάδων είχαν ζητήσει και πετύχει την πρόσληψη ικανού αριθμού υπαλλήλων με σχέση ορισμένου χρόνου μέσω ΑΣΕΠ, ενώ η Δημοτική Αρχή επέλεξε να μην κάνει καν σχετικό αίτημα. Μάλιστα, δύο αντιδήμαρχοι ομολόγησαν μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι είναι επιλογή τους να μην καταφεύγουν στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν ποιους θα προσλάβουν.
-   Το σημαντικότερο. Εισηγήθηκαν τις εργολαβίες με σκοπό να καλύψουν δήθεν τις ανάγκες του καλοκαιριού. Με δεδομένη τη χρονική στιγμή της λήψης απόφασης και τη διαδικασία του διαγωνισμού, που θα ακολουθείτο, ήταν βέβαιο χωρίς να χρειάζεται να είναι κανείς προφήτης για να το διαπιστώσει, ότι δεν υπήρχε πιθανότητα να εγκατασταθεί ο εργολάβος πριν το Σεπτέμβρη.
-   Δια στόματος του επικεφαλής της παράταξής μας Βασίλη Βρούτση, τονίσθηκε ήδη από την ώρα της συνεδρίασης ότι ο εργολάβος θα εγκαθίστατο το Σεπτέμβριο άρα επρόκειτο για πεταμένα λεφτά αφού σκοπός ήταν δήθεν η ενίσχυση της καθαριότητας για το καλοκαίρι.
Συνεπώς δεν υπάρχει καμμία δικαιολογία αφού τους είχαμε προειδοποιήσει. Τελικά, όπως είχαμε προειδοποιήσει, ο ίδιος εργολάβος κατόπιν των εκπτώσεων που έδωσε στο πλαίσιο του διαγωνισμού, υπέγραψε σύμβαση με το Δήμαρχο για την καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων Δ.Ε. Δρυμαλίας την 1η Σεπτεμβρίου 2016 έναντι ποσού 85.579,55€ και την 20ηΣεπτεμβρίου 2016 για τη Δ.Ε. Νάξου με ποσό 86.295,99€ και λήξη την 31/12/2016 (επισυνάπτονται οι συμβάσεις του Δήμου με τον ανάδοχο).
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ο Δήμαρχος και η παράταξη του:
1)    να αφήσουν τους κοινόχρηστους χώρους της Χώρας των χωριών και οικισμών του νησιού βρώμικους καθ’ όλο το καλοκαίρι, κάτι που διαπίστωσαν οι δημότες αλλά και οι επισκέπτες
2)    να πετάξουν πραγματικά στα σκουπίδια 172.000 ευρώ για δυο εργολαβίες που ψηφίστηκαν για το καλοκαίρι ενώ τελικά, όπως είχαμε προβλέψει ξεκίνησαν μετά την 1η  και την 20η  Σεπτεμβρίου. Και το χειρότερο είναι ότι το έκαναν σκόπιμα αφού την στιγμή που εισηγούνταν και ψήφιζαν όλοι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, είχαν πλήρη επίγνωση ότι οι εργολάβοι δεν θα είχαν ξεκινήσει εργασίες πριν τον Σεπτέμβριο.
Και κάτι τελευταίο: πώς ενώ σύμφωνα με τη μελέτη της Υπηρεσίας και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου το κόστος των εργολαβιών ανερχόταν σε 187.000 ευρώ και μετά τις εκπτώσεις σε 172.000 ευρώ για 6 μήνες τελικά σύμφωνα με τις υπογραφείσες συμβάσεις το κόστος δεν μειώθηκε ενώ οι εργασίες εκτελέστηκαν για λιγότερο από 4 μήνες;;;
Με όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με τη βρωμιά που αντικρίζει κανείς παντού και σήμερα στο νησί, διαπιστώνεται για άλλη μια φορά η ανικανότητα αλλά και αδιαφορία, με την οποία αντιμετωπίζουν το μείζον ζήτημα της καθαριότητας αλλά και το δημοτικό χρήμα ο Δήμαρχος και οι περί αυτόν, καθώς επίσης και ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα στην ώρα του και σωστά.
Κάθε ημέρα που περνάει, τόσο περισσότερο κακό προκαλούν σε βάρος του Δήμου και των δημοτών.
 
Νάξος, 31.01.2017
Για τη Δημοτική Κίνηση Πολίτες για τα Νησιά μας
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Βρούτσης Βασίλης & Βασαλάκης Αντώνης