Νάξος: Τι θέλει το γεωτρύπανο στο αεροδρόμιο; (φωτο)

Να δείτε που στο τέλος θα έχουμε μεγαλύτερο και αναβαθμισμένο αεροδρόμιο και δεν θα το πιστεύει κανείς εδώ στη Νάξο…. Τι εννοούμε; Ότι η περίφημη επέκταση και αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου είναι κάτι που ακούμε, διαβάζουμε εδώ και χρόνια αλλά κάτι γίνεται και μένει στα χαρτιά…

Από την πρώτη ημέρα της ανάληψης του δημαρχιακού θώκου από τον πρώην Δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη ήταν το μεγάλο .. στοίχημα. Η αρχή έγινε με το κόψιμο μερικών δέντρων και στη συνέχεια; Αναφορές για μελέτες, κόντρα στα δημοτικά συμβούλια για το ένα υπάρχουν χρήματα ώστε να προχωρήσει η επέκταση κατά 300 (ωφέλιμα) μέτρα όσον αφορά τον διάδρομο και στο τέλος; Η βελτίωση των μελετών με την προσθήκη εργασιών και στο χώρο του κτηρίου γιατί η αρχική πρόταση ήταν μόνο για τον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης…

Κι ενώ όλοι νομίζαμε ότι έχει μείνει στα χαρτιά και τις καλένδες (σ.σ. βοηθάει και ο κορωνοϊός) από την περασμένη εβδομάδα στο χώρο του αεροδρομίου υπάρχει ένα γεωτρύπανο. Και σίγουρα δεν ψάχνουμε για πετρέλαιο. Με την αρωγή της υδροφόρας του Δήμου αλλά και ενός εκσκαφέα, γίνονται οι απαραίτητες μετρήσεις ώστε να προχωρήσει επιτέλους η μελέτη για την επέκταση του διαδρόμου αλλά και όλων των εγκαταστάσεων με βάση την ανακοίνωση μέσα από το ΦΕΚ του περασμένου Ιανουαρίου…

Πέρυσι, τέτοια εποχή, ο δήμαρχος Νάξου Δημήτρης Λιανός, ενημέρωσε ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση που αφορά την κήρυξη των απαλλοτριώσεων ακινήτων για την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου και την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την υποστήριξη της λειτουργίας του αερολιμένα. Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται στα 5 εκ. ευρώ και φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Και με τα υπάρχοντα δεδομένα, το μήκος του διαδρόμου θα επεκταθεί στα 1.200 μέτρα (ωφέλημα), βελτίωση έργων υδραυλικής προστασίας (έργα αποστράγγισης – αποχέτευσης ομβρίων υδάτων), έργων πρόσβασης όπως επίσης περίφραξης και φωτοσκίασης διαδρομών. θα κατασκευαστεί ζώνη ασφαλείας διαδρόμου (Runway End Safety Area, RESA) και στις δύο πλευρές του, θα κατασκευαστούν δύο νέους τροχοδρόμοι, ενώ το πεδίο ελιγμών θα μεγαλώσει κατά 8.000 τ.μ. και το κτίριο του αερολιμένα κατά 2.100 τ.μ. Προσοχή, η αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου θα πραγματοποιηθεί σε δεύτερη φάση.

Πρόσφατα, μάλιστα, μέσα από την ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, είχαμε διαβάσει για το αεροδρόμιο της Νάξου ότι «Υπάρχουν μελέτες με ελλείψεις και χωρίς Άδειες Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Επίσης υφίσταται αίτημα από την διεύθυνση αεροδρομίων για ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής, ενώ τα διαθέσιμα χρήματα για το έργο μπορούν να καλυφθούν από το πακέτο των περιφερειακών αεροδρομίων. Πρέπει το ΥΠΟΜΕΔΙ (Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων) να εγκρίνει τις προτάσεις της διεύθυνσης αεροδρόμιων για την ωρίμανση του έργου. Τον Ιανουάριο του 2020, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η κήρυξη των απαλλοτριώσεων ακινήτων για την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου Νάξου και την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για την υποστήριξη της λειτουργίας του αερολιμένα. Το συγκεκριμένο θέμα αποτελούσε χρόνιο εμπόδιο στην εξέλιξη του αναπτυξιακού έργου. Η ΥΠΑ σχεδιάζει να επεκτείνει το μήκος του διαδρόμου στα 1.200 μ και να κατασκευάσει ζώνη ασφαλείας διαδρόμου (Runway End Safety Area, RESA) και στις δύο πλευρές του, να κατασκευάσει, επίσης, δύο νέους τροχοδρόμους, να επεκτείνει το πεδίο ελιγμών κατά 8.000 τ.μ. και το κτίριο του σταθμού κατά επιπλέον 2.100 τ.μ. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ το συνολικό κόστος μπορεί να ανέλθει σε 5 εκατ. ευρώ».

Οπότε; Είμαστε κοντά ή όχι; Υπάρχει βέβαια και το θέμα των απαλλοτριώσεων..  Μία απαλλοτρίωση που αγγίζει τα 400 χιλιάδες ευρώ (σ.σ. η απόφαση έχει ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο του 2019) και έπρεπε στις αρχές του έτους να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο Νάξου αίτηση για τον καθορισμό / προσδιορισμό της οριστικής τιμής μονάδος σε ό,τι αφορά στις υπό απαλλοτρίωση οικοπεδικές εκτάσεις που βρίσκονται νοτίως του διαδρόμου προσγειώσεων – απογειώσεων . Μιλάμε για 13 ιδιοκτήτες που θα αποζημιωθούν μέσα από την όλη διαδικασία αυτή…  Και ευελπιστούμε ότι ελέω κορωνοϊού δεν θα τραβήξει επί μακρόν, ώστε να δούμε επιτέλους τις …. μπουλντόζες στο αεροδρόμιο …

Και βέβαια θα πρέπει η δημοτική αρχή να προχωρήσει όπως και για το λιμάνι για την εύρεση χώρου νέου μεγαλύτερου και σύγχρονου αεροδρομίου που να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της επόμενης δεκαετίας και να έχει τη δυνατότητα υποδοχής όχι μόνο πτήσεων τσάρτερ από το εξωτερικό αλλά και να φιλοξενεί αεροπλάνα τύπου τζετ από το διεθνές αεροδρόμιο της Μυκόνου όπου το καλοκαίρι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την παραμονή αεροπλάνων στο «νησί των ανέμων»…

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News