Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΝότιο Αιγαίο - Γέφυρες: "Ναι" σε Λέρο - Κάλυμνο, "όχι" σε Πάρο...

Νότιο Αιγαίο – Γέφυρες: “Ναι” σε Λέρο – Κάλυμνο, “όχι” σε Πάρο – Νάξο

|

Μελέτη του 2018 δείχνει σε ποιες περιοχές του Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν γέφυρες που να ενώνουν νησιά. Γιατί “Ναι” σε Λέρο – Κάλυμνο και Ανδρο – Τήνο και “όχι” σε Νάξο – Πάρο 

Θυμάστε εκείνο το .. αστείο πρωταπριλιάς που ένωνε τη Νάξο με τη Πάρο μέσω γέφυρας… Τις αντιδράσεις που είχαν δημιουργηθεί μέσα από ένα αστείο… Για μία γέφυρα με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, που ανήκει στον τύπο της καλωδιωτής γέφυρας και αποτελείται από λίγους πυλώνες οι οποίοι στηρίζουν με λοξά καλώδια το οδόστρωμα. Μάλιστα με βάση τον σχεδιασμό (σ.σ. σε ιδέα του αρχιτέκτονα Γιάννη Μπαλτογιάννη) αφήνει 50 μέτρα ελεύθερο ύψος για την απρόσκοπτη ναυσιπλοΐα. Ξεκινά από την ευρύτερη περιοχή του Αμπελά της Πάρου και καταλήγει ανατολικά της Χώρας Νάξου στην Αγία Άννα, ενώνει δηλαδή το στενό 3 ναυτικών μιλίων μεταξύ των δύο νησιών και έχει συνολικό μήκος  6,5 χιλιόμετρα (!!!)

Πρόταση που όμως υπάρχει στα χαρτιά από το 2018. Δεν είναι δηλαδή αστείο… Και το πιο εντυπωσιακό; Είναι μία σειρά από γέφυρες σε διάφορα νησιά του Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες -Δωδεκάνησα) που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα… 

Ας δούμε το σχετικό άρθρο στη σελίδα carandmotor.gr και την μελέτη με βάση το Λέρος – Κάλυμνος αλλά έχει και ..συνέχεια 

Ένα κοινό όραμα φαίνεται πως έχουν επί αρκετές δεκαετίες Λέριοι και Καλύμνιοι, με φόντο την απρόσκοπτη και εύκολη μετακίνηση μεταξύ των δύο νησιών του νοτιοανατολικού Αιγαίου. 

Ειδικότερα, προτείνεται η κατασκευή οδικού περάσματος μέσω συμπλέγματος γεφυρών που θα ενώνει τα δύο νησιά, διατρέχοντας παράλληλα, τις υπάρχουσες βραχονησίδες Μεγάλο Γλαρονήσι, Μικρὸ Γλαρονήσια και Βελόνα. Σύμφωνα με τη μελέτη, η μεγαλύτερη γέφυρα θα έχει μήκος 760 μέτρα, ενώ το μέγιστο βάθος της προτεινόμενης διαδρομής είναι 60 μέτρα.

gefira1.jpg

Όπως αναφέρει η μελέτη η απόσταση μεταξύ των ακτών της Λέρου και της Καλύμνου ανέρχεται σε 2.070 μέτρα, ενώ έχει προσδιοριστεί βάσει των εργαλείων που προσφέρει το πρόγραμμα Google Earth.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι η ζεύξη Καλύμνου – Λέρου μπορεί να επεκταθεί αργότερα προς το νότο με τη ζεύξη Κάλυμνου – Πλατύ – Ψέριμου.

Στη μελέτη του ιδιώτη περιλαμβάνονται και άλλες δυάδες νησιών προς ζεύξη, και συγκεκριμένα:

– Άνδρος – Τήνος
– Μήλος – Κίμωλος
– Φολέγανδρος – Σίκινος

Η ζεύξη των προαναφερθέντων νησιών μέσω γεφυρών θα σηματοδοτούσε τη δημιουργία ισχυρότερων συγκροτημάτων τα οποία θα αποτελούσαν πρόσφορους στόχους για μεγάλα επενδυτικά προγράμματα, θα δημιουργούσαν νέες θέσεις εργασίας, θα προσέλυαν νέους κατοίκους και θα συνάβελαν στον εξορθολογισμό των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Σημειώνεται ότι ο ιδιώτης αποσαφηνίζει ότι η διαδρομή πάνω στις βραχονησίδες έχει μετρηθεί ως ευθεία, ενώ μπορεί να είναι μέχρι και 33% μεγαλύτερη λόγω των όποιων υψομετρικών διαφορών.

Τέλος, παραδέχεται πως δεν είναι τεχνικός και ως εκ τούτου κρίνεται αδύνατο να γίνει ασφαλής υπολογισμός των προϋπολογισμών των έργων . Εντούτοις, υποστηρίζει ότι μια γέφυρα αντίστοιχων προδιαγραφών και ίσου μήκους (2,88 χλμ.) με αυτή του Ρίου – Αντιρρίου θα απαιτούσε 270 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται δε ότι το κόστος της γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης ανήλθε στα 630 εκατ. ευρώ. 

Αποκλεισμός 

Γιὰ διαφορετικοὺς λόγους ἀποκλείσθηκαν ἀπὸ τὴ μελέτη οἱ περιπτώσεις Ἀρκιῶν – Λειψῶν (πολὺ μεγάλες ἀποστάσεις γιὰ πολὺ μικρὸ πληθυσμό – ἄρα δυσανάλογο τὸ κόστος), Πάρου – Νάξου (εἶναι ἤδη πολὺ ἀνεπτυγμένα νησιὰ ὁπότε ἡ προσδοκώμενη βελτίωση θὰ ἦταν πιὸ ἀνεπαίσθητη), Ἡρακλειᾶς – Σχοινούσσας – Κάτω Κουφονησίου – Ἄνω Κουφονησίου (πολὺ μεγάλες ἀποστάσεις γιὰ πολὺ μικρὸ πληθυσμό – ἄρα δυσανάλογο τὸ κόστος, σύν τὸ ὅτι ἡ συγκεκριμένη κίνηση μπορεῖ νὰ χαλοῦσε τὴν εἰκόνα τῶν νησιῶν ὡς προορισμοὶ χαλαροῦ τουρισμοῦ) καὶ Κεφαλλονιᾶς – Ἰθάκης (κυρίως λόγῳ τῆς ὑψηλῆς σεισμικότητας).

Τέλος, σκόπιμα ἀποκλείστηκαν ἀπὸ τὴ μελέτη περιπτώσεις σύνδεσης ἠπειρωτικῆς Ἑλλάδας μὲ νησί (ἡ πλέον πολυσυζητημένη εἶναι αὐτὴ τῆς Ἀττικῆς μὲ τὴ Σαλαμίνα), διότι αὐτὸ θὰ καταργοῦσε πλήρως τὴ ‘νησιωτικότητα’.

Τελική Πρόταση

Μὲ γνώμονα ὅτι ἡ οἰκονομία τῆς Πατρίδας μας εἶναι σὲ δεινὴ θέση (παρὰ τὶς ὅποιες θεωρίες περὶ ἐπερχόμενης ἀνάπτυξης), δὲν προτείνεται καμμία ζεύξη ἁπλῶς καὶ μόνο γιὰ νὰ σκορπιστοῦν χρήματα στὴν ἐπαρχία καὶ νὰ δημιουργηθεῖ ἕνας ἄχρηστο ἔργο!  Εἶναι λογικὰ διατυπωμένη μὲ σκοπὸ τὴν ἐνίσχυση τῆς νησιωτικότητας καὶ τὴ δημογραφικὴ αὔξηση αὐτῶν τῶν νησιῶν.

Ὡς πρώτη ἐπιλογή, προτείνεται ἡ ζεύξη Κάλυμνου – Λέρου διότι συγκεντρώνει ἀρκετὰ πλεονεκτήματα (μεγάλο πληθυσμό, τὸ εὐκολότερο ἔργο ἀπὸ τεχνικῆς ἄποψης, γεωστρατηγικὴ σημασία, δυνατότητα ἐπέκτασης ἀργότερα).

Ὡς δεύτερη επιλογή, τίθεται ἡ σύνδεση Ἄνδρου – Τήνου καθὼς ἐπίσης φέρει πλεονεκτήματα (σχετικά μεγάλο πληθυσμό, νησιὰ συμβατὰ μεταξύ τους, σχετικά εύκολο ἔργο ἀπὸ τεχνικῆς ἄποψης).

Στὴν παροῦσα φάση, ἡ μελέτη δὲ θὰ πρότεινε τὶς ἄλλες δύο ζεύξεις λόγῳ τοῦ μικροῦ πληθυσμοῦ τῶν ἐμπλεκομένων νησιῶν καὶ τῆς ἀπαιτητικῆς τεχνικῆς φύσης τῶν ἔργων (ὅσο αὐτὸ μπορεῖ νὰ κριθεῖ ἀπὸ ἕνα ἄτομο μὴ εἰδικό …) μὲ τὸ φόβο ὅτι ἡ ὅποια ἐπένδυση δὲ θὰ μποροῦσε νὰ ἀποδώσει τὰ ἀναμενόμενα.  Ἴσως στὸ μέλλον, ἐξελίξεις στὴν τεχνολογία καταστήσουν τὴ δυνατότητα ζεύξης δύο νησιῶν φθηνότερη ἔτσι ὥστε νὰ μπορέσουν νὰ θεωρηθοῦν καὶ οἱ δύο αὐτὲς περιπτώσεις μὲ θετικότερη ματιά.

Δείτε εδώ τη μελέτη 

Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr

Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

ΠΝΑι: Με διευρυμένη πλειοψηφία, Συμπαραστάτης του Πολίτη, ο δικηγόρος Στέφανος Καψάλης

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης - Η διαδικασία επιλογής διεξήχθη με μυστική ψηφοφορία στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Ιταλία – Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών: “Βρήκαμε τον τάφο του Πλάτωνα”

«Ετάφη δε και Πλάτων...» - Ερευνα υποδεικνύει την Ακαδημία Πλάτωνος ως τελευταία κατοικία του φιλοσόφου

Νηστεία: Εύκολοι και νόστιμοι συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε την περίοδο της νηστείας

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο